آفتاب
حاشیه های دیدار ظریف و کارل بیلت

خبرنگاران ایرانی سوژه عکاسی وزیر امورخارجه سوئد شدند

خبرنگاران ایرانی سوژه عکاسی وزیر امورخارجه سوئد شدند

تهران- ایرنا- سفر کارل بیلت وزیرامورخارجه سوئد در ایران این روزها با حاشیه های جالبی همراه بوده است.

کارل بیلت که صبح دیروز (دوشنبه) سفر خود را به ایران آغاز کرد، اصفهان را نخستین مکان برای بازدید خود در نظر گرفت. به این ترتیب وی روز گذشته مهمان اصفهانی ها و بناهای تاریخی شهر آنها بود.

وی که پیش از این، خبرهایی در رسانه ها مبنی برعلاقه اش به استفاده از شبکه های مجازی منتشر شده بود، در سفر چند روزه اش بخوبی این خصیصه را به نمایش گذاشت؛ چرا که به محض حضور در شهر اصفهان علاوه بر انتشار تصویر، گزارشی هم از سفرش در وبلاگ خود منتشر کرد.

کارل بیلت در این یادداشت اطلاعاتی درباره تاریخ اصفهان از جمله پایتخت بودن این شهر در دوران صفویه نوشت و از جایگاه فرهنگی این شهر به نیکی یاد کرد. از نوشته های وی در فضای مجازی می توان دریافت که وزیرامورخارجه سوئد تحت تاثیر میدان نقش جهان و مساجد این شهر قرار گرفته است.

وی در مطلب خود در وبلاگش نوشته :اصفهان قابلیت تبدیل شدن به یکی از مقاصد گردشگری جهان را دارد.

بیلت همچنین عنوان کرده که با همه کسانی که در شهر برخورد داشتم از سیاست تعامل و گشایش دولت جدید با جهان استقبال می کردند.

در تصوری که در صفحه شخصی کارل بیلت در فضای مجازی منتشر شده است،وی در حال عکاسی از یکی از مساجد تاریخی شهر اصفهان دیده می شود.

وی که ظهر دیروز مهمان استاندار شهر تاریخی اصفهان بوده دراین باره نیز نوشته : در دیدار با استاندار اصفهان درباره سیاست های دولت روحانی گفتگو کرده و رفع مسائل اقتصادی را جزو اولویت های دولت روحانی می داند.

کارل بیلت حتی جزییات هواشناسی و بارش مختصر برف و بی آبی رودخانه زاینده رود نیز را نیز از قلم نیانداخته و پیش بینی کرده بارش برف اخیر موجب جاری شدن دوباره آب در این رودخانه خواهد شد.

وزیرامورخارجه سوئد پس از گشت و گذار در اصفهان امروز در تهران دیدارهای رسمی خود را آغاز کرد.وی در اولین گام با دکتر ظریف وزیرامورخارجه کشورمان دیدار و گفت و گو و ظهر امروز در نشست مشترک با نمایندگان رسانه های داخلی و خارجی شرکت کرد.

به نظر می رسد حضور تعداد زیادی از خبرنگاران ،عکاسان و تصویربرداران رسانه های مختلف داخلی وخارجی که برای پوشش این رویداد حضوریافته بودند، از نظر وزیرامورخارجه سوئد سوژه خوبی برای عکاسی بودند ،چرا که در ابتدای حضور وزیران خارجه ایران و سوئد دراین نشست مشترک،کارل بیلت از دوربین تلفن خود برای ثبت این لحظه استفاده کرد.

نگاه عجیب دکتر ظریف به وی از دیگر نکات جالب این نشست بود.

در بخش دیگری از این نشست ،ظریف وقتی قصد داشت به مذاکرات ایران و شش کشور غربی درباره پرونده هسته ای ایران اشاره کند، گفت: گروه 1+5 و یا به گفته غربی ها 3+ 3 ،البته شاید بهتر باشد مثل کشورهای عربی به آنها گروه شش گفت.

وی همچنین وقتی قصد داشت به روابط طولانی ایران و سوئد اشاره کند گفت:این دو کشور روابط طولانی با هم دارند،برخی 150 سال و تعدادی دیگر آن را بیش از 300 سال عنوان کرده اند.

رییس دستگاه دیپلماسی کشور سپس به خنده گفت:باید کمیسیونی برای بررسی این موضوع تشکیل شود.

وزیرامورخارجه سوئد پیش از سفر به تهران ، در چهل و چهارمین اجلاس اقتصاد جهانی در داووس سوئیس با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز ملاقات و دیدار کرده بود.

وی روز پنج شنبه تهران را ترک خواهد کرد.

سیام**9173**1449
کد N103545

وبگردی