آفتاب

لهستان: در این شرایط نباید تحریم هایی علیه اوکراین اعمال کرد

لهستان: در این شرایط نباید تحریم هایی علیه اوکراین اعمال کرد

تهران-ایرنا- وزیر خارجه لهستان اعلام کرد که اتحادیه اروپا نباید همزمان با اینکه مذاکرات سیاسی با هدف آرام کردن اوضاع پرتنش در اوکراین در جریان است، تحریم هایی را علیه کیف اعمال کند.

به گزارش پایگاه خبری اینترفاکس،رادوسلاو سیکورسکی وزیر خارجه لهستان در مصاحبه یا روزنامه اتریشی دی پرس خاطر نشان کرد: در حالیکه مذاکرات سیاسی میان طرفین درگیر در اوکراین با هدف کاهش تنش و خشونتها در جریان بوده است ما نباید تحت هیچ شرایط تحریم هایی را علیه اوکراین اعمال کنیم.

این اظهارات وزیر خارجه لهستان درحالی مطرح شده است که تاکنون مذاکرات سیاسی میان ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری اوکراین و رهبران مخالف دولت اوکراین تاکنون نتایج چشمگیری به همراه نداشته و منجر به پایان بحران سیاسی در این کشور نشده است.

یانوکوویچ با درخواست هایی مختلفی از سوی مخالفان روبرو بوده است که از جمله این درخواست ها که روز سه شنبه نیز برجسته شد، اعمال تغییرات در قانون اساسی اوکراین بوده که به گفته مخالفان در صورت تصویب اختیارات یانوکوویچ محدودتر خواهد شد.

پس از استعفای نخست وزیر اوکراین، یانوکوویچ همچنان در حال بررسی این مسئله است که چه کسی را به عنوان نخست وزیر منصوب کند تا اوضاع این کشور آرام شود.

طی دو هفته گذشته دست کم شش تن در خشونتهای سراسر اوکراین کشته شده اند. این خشونت ها نگرانی هایی بین المللی را ایجاد کرده و به صحنه تقابل میان روسیه و غرب تبدیل شده است.

ویکتور یانوکوویچ نیز عملا بر سر دو راهی غرب و روسیه قرار گرفته است. این در حالی است که آمریکا و اتحادیه اروپا از معترضان حمایت کرده اند و روسیه از دولت کیف.

از جمله دیگر درخواست های مخالفان عفو بی قیدو شرط معترضان دستگیر شده بوده است.

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز قرار است اواخر روز سه شنبه وارد اوکراین شود.

مترجمام**9234**1856
کد N103501

وبگردی