آفتاب
دردیدار نخست وزیر اسبق ایرلند؛

ولایتی: مشکل سوریه نسبتا در حال حل شدن است

ولایتی: مشکل سوریه نسبتا در حال حل شدن است

تهران - ایرنا - رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ریشه تروریستم، افراطی گری است که در این منطقه برای مردم زحمت ایجاد کرده است، گفت: اکنون مشکل سوریه نسبتا در حال حل شدن است .

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا علی اکبر ولایتی عصر سه شنبه در دیدار ˈبرتی اهرنˈ نخست وزیر اسبق ایرلند اظهارداشت: خوشبختانه وضعیت داخلی ایرلند بهتر شده و این تنها راه بهتر زیستن است.

وی گفت: در این منطقه از جهان مسایل مهمی مانند مساله فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان، مصر، لیبی و پاکستان وجود دارد و مردم این منطقه با مشکلات و هرج و مرج روبه رو هستند.

مشاور بین الملل مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به بحران سوریه گفت: امروز اکثر کشورها با این نتیجه رسیده اند که تنها راه حل برای بحران سوریه راه حل سیاسی است و نظامی نیست.

وی با بیان اینکه پیامدهای بحران سوریه تخریب این کشور ، ازبین رفتن زیرساختها و کشته دن مردم بوده است اظهارداشت: ایران در مورد سوریه این عقیده را داشته که وجود تروریست ها بر روی منافع کشورها تاثیر داشته است.

ولایتی با بیان اینکه ایران در منطقه نفوذ دارد، ادامه داد: روابط دوستانه ای با عراق ، سوریه و لبنان داریم و طبیعی است که در مواقع بحرانی به کمک آنها می شتابیم.

رییس مرکز تحقیقات استراتزیک مجمع تشخیص مصلت نظام تاکید کرد: در گذشته در مورد سوریه برخی از کشورهای منطقه و کشورهای فرامنطقه ای به راه حل سیاسی اعتقاد داشته اند و معتقد بودند که نظام سوریه در مدت چند ماه سرنگون خواهد شد.

ولایتی افزود: امروز سازمان های بین المللی به این نتیجه رسیده اند که اگر مردم سوریه بخواهند مشکلات خودشان را حل کنند این سازمانها می توانند به مردم سوریه کمک کنند.

وی اظهارداشت: حدود 11هزار نفر از اتباع اروپایی در سوریه در حال جنگ با حکومت هستند و معلوم نیست که پس از بازگشت به اروپا چه خواهند کرد.

سیام**9254**1348**1449
کد N103463

وبگردی