آفتاب
تشكيل كميته بحران در وزارت كشور

وزیر راه و شهرسازی: راه‌های اصلی و شریانی مازندران باز است

وزیر راه و شهرسازی: راه‌های اصلی و شریانی مازندران باز است

همشهری آنلاین: وزیر راه وشهرسازی با اشاره به بسیج شدن امکانات ۵ استان برای باز کردن راههای استان مازندران گفت: خوشبختانه هم اکنون تمام راه های اصلی و شریانی این استان باز هستند.

ایران > دولت- همشهری آنلاین:
وزیر راه وشهرسازی با اشاره به بسیج شدن امکانات ۵ استان برای باز کردن راههای استان مازندران گفت: خوشبختانه هم اکنون تمام راه های اصلی و شریانی این استان باز هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی با اشاره به سرمای شدید و یخبندان در 22 استان کشور ، درخصوص وضعیت راه‌های استان مازندران اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر تمام راههای اصلی و شریانی این استان باز هستند و راه‌های روستایی نیز با بسیج امکانات 5 استان و تلاش نیروهای راهداری باز می‌شوند.

وی افزود: به مردم توصیه می‌کنم از سفرهای غیر ضروری و مسافرت با خودروهای فاقد امکانات و تجهیزات لازم جداً خودداری کنند تا برای خود و دیگران مشکل ایجاد نکنند.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه از وزیر کشور درخواست تشکیل کمیته بحران را برای انجام هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها کرده‌ام ، تصریح کرد: این جلسه ساعت 14 امروز 15 بهمن 92 در وزارت کشور تشکیل خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری همه دستگاه‌ها و مردم سرمای شدید را پشت سرگذاشته و بتوانیم از نزولات جوی حداکثر استفاده را کنیم.

بنابراین گزارش، معاون امور دولت و هماهنگی استانهای وزارت راه و شهرسازی نیز با بیان اینکه بحران ایجاد شده در اثر ریزش برف بی‌سابقه در غرب استان مازندران سی سال گذشته بی‌سابقه بوده است، اظهار داشت: در مرحله اول ریزش برف ماشین‌آلاتی شامل برف‌خور ، برف‌روب، لُدور، گریدر و نمک‌پاش از طریق استان‌های معین تهران، البرز، قزوین و گلستان به استان مازندران اعزام و شب گذشته نیز با توجه به درخواست مجدد سازمان مدیریت بحران کشور ماشین‌آلات دیگری از طریق استان‌های خراسان شمالی، زنجان،همدان، قم و سمنان به منطقه اعزام شدند.

احمد مجیدی ادامه داد: با توجه به ریزش برف سنگین در استان گیلان که ارتفاع در آن در شش شهرستان به بیش از 5/2 متر رسیده بود سازمان راهداری یک دستگاه گریدر را از طریق استان قزوین به کمک اداره کل راه و شهرسازی گیلان فرستاد که تا پایان وقت اداری امروز آخرین راه فرعی آن استان باز و صرفاً تعدادی از راه‌های روستایی بسته خواهند بود.

کد N103436

وبگردی