آفتاب
مشاور نخست وزیر پاکستان:

پرواز مستقیم از پاکستان به مشهد بزودی برقرار می شود

پرواز مستقیم از پاکستان به مشهد بزودی برقرار می شود

اسلام آباد - ایرنا - روزنامه ˈدنیاˈ در پاکستان به نقل از مشاور ارشد ˈنواز شریفˈ نخست وزیر این کشور در امور هوا و فضا ؛ نوشت: دولت پاکستان برای انتقال زائران اماکن مقدسه بزودی پروازهای مستقیم به مقصد شهرهای ˈمشهدˈ در ایران و ˈنجف اشرفˈ عراق راه اندازی می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش امروز سه شنبه این روزنامه اردو زبان چاپ اسلام آباد ؛ ˈشجاعت عظیمˈ پس از بازدید از دفتر مرکزی سازمان هواپیمایی ملی پاکستان (PIA) در شهر ˈکراچیˈ مرکز ایالت سند در جنوب این کشور افزود: 20 فروند هواپیمای مسافربری به ناوگان حمل و نقل هوایی پاکستان اضافه شده و دولت قرار است تسهیلاتی در این خصوص برای شهروندان ارائه دهد.

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور هوا و فضا خطاب به مدیران سازمان هواپیمایی ملی پاکستان گفت: بزودی پروازهای مستقیم از پاکستان به شهرهای ˈمشهد و نجف اشرفˈ راه اندازی خواهد شد و تصمیمات گرفته شده در این خصوص اجرا می شود.

پیش تر ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان اعلام کرد: دولت برای تردد زائران شیعی این کشور ارائه خدمات هوایی و دریایی را در نظر گرفته است.

وی در سفر به شهر ˈکویتهˈ مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان و دیدار با مسوولان دولتی، نهادهای مجری قانونی و برخی از اعضای جامعه هزاره (شیعیان) این ایالت گفت: در پی حملات تروریستی علیه کاروان های زائران شیعه پاکستانی در ایالت بلوچستان دولت این کشور تصمیم گرفته تا به منظور جلوگیری از تکرار این حوادث تلخ، خط پرواز ویژه ای را برای انتقال زائران راه اندازی کند.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی خط پرواز ویژه از سوی سازمان ملی هواپیمایی پاکستان (PIA) خواهد بود افزود: دولت برای انتقال زائران از مسیر دریایی (کشتی های مسافربری) نیز استفاده خواهد کرد.

رسانه های پاکستانی نوشتند: سالانه 120هزار شهروند پاکستانی برای زیارت اماکن مقدسه در ایران و عتبات عالیات در عراق از مسیر زمینی ایالت بلوچستان به این دو کشور سفر می کنند.

حمله انتحاری روز های گذشته در مسیر عبور دو دستگاه اتوبوس حامل زائران شیعی در منطقه ˈمستونگˈ ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان،30 کشته و بیش از 44 زخمی برجای گذاشت.

مسوولیت این حمله تروریستی را گروه افراطی «لشکر جهنگوی» بر عهده گرفت.

پیش از این روزنامه اردو زبان جنگ پاکستان گزارش داد که مقام های ایران و پاکستان در پی حملات تروریستی علیه کاروان های زائران شیعه پاکستانی در ایالت بلوچستان این کشور تصمیم گرفتند تا به منظور جلوگیری از تکرار این حوادث تلخ، خطوط پروازی ویژه ای را برای انتقال زائران راه اندازی کنند.

به گزارش این روزنامه، اتخاذ این تصمیم و عملی شدن آن تا حد زیادی برای مقابله با اقدامات تروریستی و حملات شبه نظامیان به زائران شیعه پاکستانی کمک می کند.

به نوشته روزنامه جنگ، در چهار سال گذشته گروه های شبه نظامی و عناصر تروریستی با انجام بیش از 200 حمله فرقه گرایانه حداقل 400 نفر را در ایالت بلوچستان پاکستان به قتل رساندند.

آساق ** 1095**1856
کد N103397

وبگردی