آفتاب
فروزنده در گفتگو با مهر:

دولت باید پذیرش نقد را داشته باشد/ حق نداریم منتقد خود را کم سواد خطاب کنیم

دولت باید پذیرش نقد را داشته باشد/ حق نداریم منتقد خود را کم سواد خطاب کنیم

قائم مقام جمعیت ایثارگران در واکنش به اظهارات روحانی وجود فضای نقد را در کشور یک ضرورت دانست و از دولت خواست تا آن را بپذیرد.

لطف الله فروزنده در واکنش به اظهارات صبح امروز رئیس جمهور به خبرنگار مهر گفت: فضای نقد در کشور یک ضرورت است و دولت باید پذیرش آن را داشته باشد. اگر فضای نقد و بررسی در کشور نباشد کشور با مشکلات جدی روبرو خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر حمایت از دولت گفت: قطعا تخریب با نقد متفاوت است و دولت باید از نقد عملکرد خود استقبال کند. در جامعه ما نخبگان بسیاری وجود دارند که نقدهای دلسوزانه ای به دولت داشته و هیچ گاه هدفشان تخریب نیست.

قائم مقام جمعیت ایثارگران همچنین ضمن انتقاد از بی سواد خطاب کردن منتقدین ژنو گفت: اگر کسی را قبول نداریم نباید وی را متهم کنیم تا فضای کشور منطقی باقی بماند. باید از نقدها استفاده کنند. حیات جامعه و نشاط آن منوط به وجود فضای نقد است و باید تفاوت میان نقد و تحریب قائل شد. حق نداریم منتقد خود را کم سواد خطاب کنیم.

فروزنده توافق ژنو را دارای نقاط قوت و ضعف دانست که باید مورد نقط و بررسی نخبگان قرار گیرد و در دولت با در نظر گرفتن آنها در روند خود، در صورت لزوم کاستی‎ها را اصلاح کند.

وی لازمه شعارهای "تدبیر و اعتدال" را وجود خردجمعی و پذیرش نقد دانست و گفت: هیج مجموعه ای نمی تواند ادعا کند فاقد ایراد است و هر اقدام بشری نقاط قوت و ضعف دارد.

فروزنده توافق هسته‎ای را توافقی با دشمن عنوان کرد و گفت: به دولت اعتماد داریم اما به غرب اعتماد نداریم و باید در ادامه مذاکرات هوشمندانه و با دقت عمل کنیم.

 

 

کد N103176

وبگردی