آفتاب

دیدار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و آذربایجان

دیدار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و آذربایجان

جوانشیر آخونداف، سفیر جمهوری آذربایجان در تهران ظهر امروز سه‌شنبه با رمضانعلی سبحانی‌فر رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، سبحانی‌فر در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات عمیق تاریخی و فرهنگی میان دو ملت گفت: اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی و دینی در دو کشور بستر مناسبی برای رشد و توسعه ارتباطات سیاسی و اقتصادی فیمابین می‌باشد.

وی در همین راستا افزود: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران همواره بر افزایش سطح مناسبات درعرصه‌های مختلف به ویژه مراودات پارلمانی تاکید دارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان در ادامه با تاکید بر وجود ظرفیت‌های فراوان اقتصادی، صنعتی و بازرگانی در دوم کشور تصریح کرد: بایستی با برنامه‌ریزی و اجرای سریعتر توافق‌نامه‌های فیما بین بستر حضور بخش‌های خصوصی را برای سرمایه‌گذاریهایمشترک فراهم کرد.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پایان ضرورت پرهیز از مواردی که موجب سوء استفاده دشمنان دو ملت و ایجاد ذهنیت‌های منفی در روابط فیمابین می‌گردد را مورد تاکید قرار داد.

درادامه این دیدار جوانشیر آخونداف، سفیر جمهوری آذربایجان در تهران، رفت و آمد هیات‌های سیاسی و پارلمانی دو کشور را در راستای افزایش مناسبات دوستانه لازم دانست و گفت: مذاکرات و رایزنی‌های مستمر مقامات سیاسی و پارلمانی جمهوری آذربایجان وجمهوری اسلامی ایران زمینه‌ی گسترش همکاری‌های فیمابین را فراهم می‌کند.

آخوندآف در پایان از سفر قریب الوقوع رئیس مجلس جمهوری آذربایجان به تهران برای شرکت در اجلاس روسای مجالس کشورهای اسلامی خبر داد.

در این دیدار صفر نعیمی‌رز و عباس صلاحی، نمایندگان مردم آستارا و تفرض در مجلس شورای اسلامی و عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان روابط دو ملت را روابطی تاریخی دانستند و بر بسط و گسترش مناسبات فرهنگی میان دو ملت تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N103136

وبگردی