آفتاب

افزایش جرایم جنسی ارتش اسرائیل در 2013

افزایش جرایم جنسی ارتش اسرائیل در 2013

نتایج گزارشی جامع نشان می‌دهد که در سال 2013 موارد آزار جنسی در ارتش رژیم صهیونیستی تا حد چشمگیری افزایش یافته و به 561 مورد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت، این گزارش با تحقیقات خود از هزاران سرباز، افسر و نیروی بدون درجه ارتش اسرائیل انجام شده دریافته است که از هر هشت سرباز زن ارتش اسرائیل یک فرد در سال 2013 هدف آزار جنسی قرار گرفته است.

این گزارش روز دوشنبه در کنفرانس جایگاه زنان در کنست اسرائیل توسط مشاور امور زنان ارتش اسرائیل ارائه شد.

این گزارش همچنین دریافته که به‌رغم افزایش موارد آزار جنسی در ارتش اسرائیل میزان گزارش این آزارها از سوی قربانیان کاهش یافته است. در سال قبل از هر هفت زن قربانی یک زن آزار جنسی را گزارش کرده بود. اکثر قربانیان آزار جنسی این مساله را گزارش نمی‌کنند.

با وجود این گزارش، با محاسبه آمار کلی گزارش‌های مربوط به اتهامات جنسی از جمله گزارش قربانیان مرد مشخص شده که تعداد سربازانی که در سال 2013 هدف آزار جنسی در ارتش اسرائیل قرار گرفتند به 561 مورد رسیده در حالی که در سال قبل این میزان برابر با 511 مورد بود.

در سال 2013 درصد سربازان مردی که آزار جنسی علیه خود را گزارش کرده بودند به 9 درصد رسیده که نسبت به سال قبل 5 درصد رشد داشته است. بر اساس این اطلاعات 49 درصد از قربانیان مورد آزار فیزیکی و 51 درصد مورد آزار شفاهی قرار گرفته‌اند. همچنین مجموعا 4 درصد قربانیان نیز مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

کد N103076

وبگردی