آفتاب
آل‌هاشم:

ارتش در سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب نقش موثری داشت/امام ارتش را به خوبی شناخت

ارتش در سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب نقش موثری داشت/امام ارتش را به خوبی شناخت

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امام خمینی(ره) با بیداری مسلمانان به آنان مبارزه با شیطان بزرگ و اسرائیل جنایتکار را آموخت و هویت اسلام اصیل را به جامعه مسلمانان بازگرداند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت الاسلام والسلمین سید محمد علی آل هاشم صبح امروز در جمع کارکنان وظیفه و پایور مرکز آموزش 01 نیروی زمینی ارتش با اشاره به تاریخ معاصر کشور، به بررسی تحلیلی چگونگی انقلاب اسلامی، حضور و سلطه استعمارگران و قدرت های بیگانه، جریان های مختلف فکری، اقتصادی، سیاسی و وضعیت توسعه و آبادانی کشور در دوران رژیم پهلوی پرداخت و اظهار کرد: ایران در آن دوران، علی رغم ظرفیت های بالقوه و بالفعل به عنوان کشور مسلمان و تأثیرگذار شناخته نمی شد و آنچه در افکار عمومی از ایران وجود داشت، وابستگی و سرسپردگی بود.

وی همچنین با اشاره به این که انقلاب اسلامی یکی از تحولات مهم قرن بیستم به شمار می رود، افزود: وقوع این انقلاب بسیاری از نظریه پردازان انقلاب را شگفت زده کرده و امروز پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب، هنوز ابعاد و علل گوناگون وقوع آن به طور کامل روشن نشده است و در این راستا لازم است تا اندیشمندان حوزه و دانشگاه، ابعاد این پدیده بزرگ قرن بیستم را تشریح کنند.

نماینده ولی فقیه در ارتش خاطرنشان کرد: اگر چه برخی در گذشته و حال سعی کردند این انقلاب را در ردیف سایر انقلاب ها قرار دهند، اما انقلاب اسلامی حرکتی نبود که مردم به خاطر یک فرد، جریان یا کودتای نظامی، حامی انقلاب شوند، بلکه مذهب و خود مردم، دو عامل اساسی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی بودند.

وی با بیان این که مردم به خاطر دین به میدان آمدند و با وحدت و انسجام این انقلاب را به پیروزی رساندند،خاطر نشان کرد: رهبری صحیح و پیامبر گونه امام راحل، اتحاد مردم و اعتقاد مردم به مذهب، موجب پیروزی انقلاب شد و امروز هم همین عوامل موجب بقای انقلاب و صدور فرهنگ آن است.

آل هاشم تصریح کرد: از دیدگاه بسیاری از اندیشمندان، عامل مذهب از عوامل پیروزی انقلاب بود و چنان تحولی به وجود آورد که برای تحلیل گران و کارگزاران امنیتی ر‍ژیم گذشته قابل محاسبه نبود و شاید به همین دلیل بود که آنان در تحلیل های خود نقش دین را به حساب نمی آوردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به 19 بهمن، سالروز بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام راحل، اظهار داشت: حرکت تاریخی ارتش سه روز پیش از پیروزی انقلاب کمر طاغوت را شکست و موجب شد سران آن رژیم از ارتش نا امید شوند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: به جز فرماندهان معدود سر سپرده نظام پهلوی، بدنه ارتش بدنه بسیار سالمی بود که امام بسیار خوب آنها را شناخت و به همین دلیل با زمزمه هایی که خواستار انحلال ارتش بود مخالفت کردند و فرمودند: ارتش باید بماند.

وی با اشاره به همراهی شهید نامجوی از دهه 50 با امام خمینی(ره)گفت: در ارتش کارکنان انقلابی، اعلامیه امام را چاپ و منتشر می کردند. بنابراین می توان ادعا کرد که ارتش در سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب نقش موثری داشت.

آل هاشم با بیان این که انقلاب اسلامی منجر به افزایش نقش معنویت و دین در زندگی مردم شد، گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب، معنویت گرایی بود. امروز باید سوال کرد وضعیت معنویت ما کجا بود و اکنون کجاست؟ هشت سال دفاع مقدس، مراسم اعتکاف، نمازهای جمعه، دعاهای ندبه و کمیل و... تحولاتی است که در سایه انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی با بیان این که استقلال سیاسی ملت ایران از دیگر امتیازهای انقلاب اسلامی است، خاطر نشان کرد: در همین ارتش، مستشاران نظامی آمریکا اجازه نمی دادند که کارکنان ارتش وارد حوزه تحقیقات در زمینه تجهیزات نظامی شوند، اما امروز همه تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح، توسط نظامیان قهرمان تولید و ساخته می شود.

آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنانش احیای اسلام و بیداری اسلامی در پرتو انقلاب اسلامی را از جمله تأثیرات انقلاب خواند و گفت: ما در زمینه های مختلف دستاوردهای دینی، فرهنگی و سیاسی بسیاری داشتیم.

ارتقا منزلت زن در سایه انقلاب ، تربیت افراد متعهد و انقلابی، گسترش فرهنگ معنویت در جامعه و نظام آموزش و پرورش، ارتقای سطح آگاهی های سیاسی مردم، تبدیل رهبری دنیایی به رهبری الهی، تأسیس نهادهای جدید انقلابی، برگزاری انتخابات آزاد در کشور، خودکفایی، حمایت از تولید داخلی، محوریت یافتن خدمتگذاری به مردم، شکستن ابهت پوشالی آمریکا و صدور فرهنگ انقلاب اسلامی؛ از جمله دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به آنها اشاره کرد.

وی در پایان، جهانی شدن حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با ر‍ژیم صهیونیستی را از دیگر دستاوردهای این انقلاب خواند و خاطر نشان کرد: امام(ره) با بیداری مسلمانان به آنان مبارزه با شیطان بزرگ و اسرائیل جنایتکار را آموخت و هویت اسلام اصیل را به جامعه مسلمانان باز گرداند.

انتهای پیام

کد N103071

وبگردی