آفتاب

مجلس مالیات های مستقیم واحدهای تولیدی را 5 میلیارد ریال تعیین کرد

مجلس مالیات های مستقیم واحدهای تولیدی را 5 میلیارد ریال تعیین کرد

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی مالیات های مستقیم برای واحدهای تولید کالا و یا خدمات تولید شده دارای پروانه بهره برداری را پنج میلیارد ریال تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس در ادامه بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه تبصره الحاقی 16 را تصویب کردند که براساس آن مبلغ مندرج در ماده 202 قانون مالیات های مستقیم برای واحدهای تولید کالا و یا خدمات تولید شده دارای پروانه بهره برداری به پنج میلیارد ریال افزایش می یابد.

نمایندگان همچنین با تصویب تبصره الحاقی 9، بانک ها و موسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی را از دریافت سود و کارمزد بیش از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار منع کردند.

نمایندگان مجلس در ادامه بانک های دولتی را که به بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت نموده اند، موظف کردند بازپرداخت این تسهیلات را به مدت سه سال امهال کنند.

تبصره الحاقی 18 از دیگر مواردی بود که در جلسه بعدازظهر امروز مجلس به تصویب نمایندگان رسید.

براساس این تبصره، به دولت اجازه داده می شود بدهی های قانونی شرکت های تابعه و وابسته به وزارتخانه های نفت، نیرو، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت به اشخاص حقیقی و حقوقی را تا سقف 50 هزار میلیارد ریال با بدهی همان اشخاص بابت اقساط واگذاری تسویه کند.

نمایندگان همچنین با تصویب تبصره الحاقی 19 به صندوق توسعه ملی اجازه دادند حداقل معادل مبلغ سه میلیارد و 500 میلیون دلار نزد بانک های تخصصی سرمایه گذاری نماید.

سیام(3)**2021**9132**1535
کد N102943

وبگردی