آفتاب
بادامچیان در جمع خبرنگاران:

خانه احزاب باید جایگاه حقوقی خود را پیدا كند

خانه احزاب باید جایگاه حقوقی خود را پیدا كند

حزب‌های هفت، هشت و ۱۰ نفره که نه حوزه حزبی، نه ساختار حزبی و نه دفتر دارند مثلا ۳۰ حزب را تشکیل می‌دهند و بعد این‌ها به جای ۱۰ حزبی که از هر جهت دارای ساختار و سوابق هستند، رای می‌دهند.

قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: خانه احزاب ابتدا باید جایگاه حقوقی پیدا کند، بعد ساختارش منظم شود و بعد تعیین شود که اعضای خانه احزاب چه کسانی می‌توانند باشند، نه اینکه همان‌طور که سابق می‌گفتند حزب‌های فولکس واگنی ۱۰ یا ۱۵ نفره دور هم جمع شوند و حزب تشکیل دهند.

به گزارش ایلنا،  اسدالله بادامچیان در حاشیه نشست نمایندگان احزاب با وزیر کشور، گفت: در این جلسه درباره یارانه احزاب، خانه احزاب و تکمیل قانون احزاب بحث شد. نظرات مطرح و جمع‌بندی اولیه انجام شد و آقای وزیر گفتند بررسی می‌کنند تا ان‌شاءالله به یک نتیجه برسیم.

وی درباره روشن شدن وضعیت خانه احزاب، گفت: هنوز درباره خانه احزاب بحث وجود دارد که اولا تعریف علمی خانه احزاب چیست؟ کدام حزب می‌تواند در خانه احزاب باشد؟

قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه افزود: حزب‌های هفت، هشت و ۱۰ نفره که نه حوزه حزبی، نه ساختار حزبی و نه دفتر دارند مثلا ۳۰ حزب را تشکیل می‌دهند و بعد این‌ها به جای ۱۰ حزبی که از هر جهت دارای ساختار و سوابق هستند، رای می‌دهند.

بادامچیان درباره روشن شدن وضعیت قانونی خانه احزاب، گفت: خانه احزاب در قانون احزاب پیش‌بینی نشده است و متاسفانه این مساله در پیش‌نویس قانون جدید هم وجود ندارد که من این مساله را به وزیر کشور گفتم.

وی اظهار کرد: خانه احزاب ابتدا باید جایگاه حقوقی پیدا کند، بعد ساختارش منظم شود و بعد تعیین شود که اعضای خانه احزاب چه کسانی می‌توانند باشند، نه اینکه همان‌طور که سابق می‌گفتند حزب‌های فولکس واگنی ۱۰ یا ۱۵ نفره دور هم جمع شوند و حزب تشکیل دهند.

قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه ادامه داد: البته در این زمینه به من اعتراض نکنید که چرا در کمیسیون احزاب به این همه احزاب مجوز داده‌اند. طبق قانون فعلی اگر سه نفر تقاضای تشکیل حزب کنند ما باید مجوز بدهیم و ما هم خلاف قانون عمل نمی‌کردیم اما آیا واقعا حزب با ۳، ۱۰ یا ۲۰ نفر حزب است؟

بادامچیان گفت: خانه احزاب باید یک کار صنفی بکند و اگر قرار باشد مثل آنچه که در دوره سوم و چهارمش شد، باشد به بن‌بست می‌خورد.

وی گفت: الان هم اگر کسی شتابزده عمل کند، لنگ است لذا باید گذاشت جایگاه قانونی خانه احزاب مشخص و بعد در این زمینه عمل شود.

کد N102690

وبگردی