آفتاب

سوزان رایس انتقادات اسرائیل به جان کری را "غیر قابل قبول" خواند

سوزان رایس انتقادات اسرائیل به جان کری را "غیر قابل قبول" خواند

مشاور امنیت ملی باراک اوباما در واکنش به اظهار نظرهای اخیر مقامات رژیم صهیونیستی آنچه را که "حملات شخصی علیه جان کری" خواند، غیرقابل پذیرش دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی جی‌.تی‌.ای، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: حملات شخصی که در اسرائیل متوجه جان کری هستند کاملا بی‌اساس و غیرقابل پذیرش هستند.

وی در ادامه نوشت: سابقه حمایت جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا از امنیت و سعادت اسرائیل درخشان است. رئیس‌جمهوری آمریکا و وزیر امور خارجه وی متعهد به مذاکراتی هستند که می‌تواند آینده فلسطین و اسرائیل را تضمین کند. دولت آمریکا با صراحت و اصرار گفته است که ما تلاش‌ها برای تحریم و یا سلب مشروعیت اسرائیل را رد می‌کنیم.

رایس اشاره‌ای به حمله‌کنندگان به جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نکرد اما روز یکشنبه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در بیانیه‌ای نسبت به اظهارت جان کری که روز شنبه در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ ایراد کرد و نسبت به تحریم و انزوای اسرائیل در صورت عدم دستیابی به توافق صلح با فلسطین هشدار داد، واکنش نشان داد.

نتانیاهو گفته بود: تلاش برای اعمال تحریم علیه اسرائیل غیراخلاقی و ناعادلانه است.

دیگر مقامات اسرائیل نظیر نفتالی بنت، وزیر اقتصاد این رژیم نیز نسبت به اظهارت کری واکنش نشان داد. وی اظهار داشت: اسرائیل انتظار دارد دوستان ما در سراسر جهان در کنار ما بایستند و مخالف تلاش‌های یهودی ستیزانه برای تحریم علیه اسرائیل باشند نه اینکه تقویت کننده این تلاش‌ها باشند.

جن ساکی، سخنگوی جان کری اظهار داشت: اسرائیلی‌ها باعث تحریف سخنان جان کری شده‌اند و در عین حال به سابقه پرافتخار کری در مقام وزارت امور خارجه اشاره کرد. وی گفت که جان کری انتظار دارد همه طرف‌ها سوابق و اظهارات وی را دقیق منعکس کنند.

انتهای پیام

کد N102499

وبگردی