آفتاب

تاکید راکعی بر تشکیل هرچه سریعتر مجمع خانه احزاب/بادامچیان:خانه احزاب باید جایگاه قانونی پیدا کند

تاکید راکعی بر تشکیل هرچه سریعتر مجمع خانه احزاب/بادامچیان:خانه احزاب باید جایگاه قانونی پیدا کند

فارس نوشت:

فاطمه راکعی عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب در حاشیه جلسه با وزیر کشور و در پاسخ به سؤال فارس، درباره جزئیات این جلسه اظهار داشت: در این جلسه قرار شد در اولین فرصت و بیش از پایان دیدار مجمع خانه احزاب برگزار شود.

راکعی جلسه امروز با وزیر کشور را بسیار ارزشمند و خوب توصیف کرد و ضمن تقدیر از مسئولان وزارت کشور ادامه داد: از قبل قرار بود رئیس‌جمهور با NGOها و سازمان‌های مردم‌نهاد دیدار داشته باشد اما موعد دیدار احزاب با رئیس‌جمهور تعیین نشده است.

این فعال اصلاح‌طلب تصریح کرد: احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرای کشور در جلسه امروز دور یکدیگر جمع شده و به تفاهمات خوبی برای تشکیل سریع مجمع خانه احزاب رسیدند.

وی یادآور شد: نتیجه بحث‌ها در جلسه امروز این بود که انتخابات خانه احزاب قانونی بوده و کسی هم که نمی‌گوید که غیرقانونی بود.

راکعی تصریح کرد: ما پیشنهاد دادیم یا شورای مرکزی خانه احزاب برگزارکننده انتخابات مجمع باشد یا رؤسای ادوار مجمع آن را برگزار کنند.

عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب همچنین خاطرنشان کرد: قرار شد اعضای این جلسه نظرات پیشنهادی خود را درباره اصلاح اساسنامه خانه احزاب ارائه دهند.

بادامچیان: خانه احزاب باید جایگاه قانونی پیدا کند/جلسه امروز با حضور احزاب مؤثر برگزار شد

اسدالله بادامچیان نائب‌رئیس جبهه پیروان در حاشیه جلسه مشترک با وزیر کشور و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جلسه برای تفاهم درباره سه موضوع یعنی یارانه احزاب، خانه احزاب و تکمیل قانون احزاب بود.

بادامچیان با بیان اینکه ما جمع‌بندی‌های اولیه را در این زمینه انجام دادیم و دوستان نظرات خود را جهت بررسی به وزیر انتقال دادند درباره خانه احزاب گفت:‌ تعریف علمی خانه احزاب و اینکه چه احزابی می‌توانند در این خانه باشند باید مشخص شود.

عضو حزب مؤتلفه ادامه داد: برخی احزاب 7-8 نفره که حوزه حزبی و دفاتر استانی ندارند وارد خانه احزاب می‌شوند و رأی می‌دهند. لذا اینکه خانه احزاب از چه احزابی تشکیل شود بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه در قانون احزاب فعلی بحث خانه احزاب مطرح نشده است یادآور شد: در پیش‌نویس فعلی احزاب نیز بحث خانه احزاب نیامده است در حالیکه این مسئله باید جایگاه حقوقی پیدا کند و سپس ساختار آن منظم شود.

بادامچیان با تأکید بر اینکه خانه احزاب فقط باید صنفی کار کند، تصریح کرد: ما در دور سوم و چهارم دیدیم که چه اتفاقاتی در خانه احزاب افتاد و به بن‌بست رسید، بنابراین در حال حاضر نباید شتاب‌زده عمل کنیم و باید اجازه دهیم خانه احزاب جایگاه قانونی خود را پیدا کند.

عضو حزب مؤتلفه در پاسخ به این سؤال که چرا احزاب محدودی به جلسه امروز دعوت شده بودند،‌گفت: آنها می‌خواستند کسانی را که دارای موقعیت بهتری در احزاب هستند دعوت کنند لذا اگر 60 حزب را هم دعوت می‌کردند برخی دوباره می‌گفتند ما دعوت نشده‌ایم.

وی در پایان تأکید کرد: اصل دعوت از احزاب بسیار خوب بود و ما باید در این زمینه از وزیر کشور تشکر کنیم.

 

29220

 

کد N102474

وبگردی