آفتاب

نخست وزیر ترکیه مسیر آزادی کودتاگران را هموار می کند

نخست وزیر ترکیه مسیر آزادی کودتاگران را هموار می کند

آنکارا- سخنان ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه مبنی بر کاهش مدت بازداشت از 5/7 سال به 5 سال و تغییر مواد قانونی در این زمینه ، مسیر را برای آزادی بسیاری از متهمان اقدام به کودتا و تلاش برای براندازی در ترکیه هموار می کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، نخست وزیر ترکیه دیروز در سخنانی اعلام کرد که در راستای تغییرات در برخی قوانین ترکیه مدت بازداشت های طویل المدت را که در حال حاضر 5/7 سال است به 5 سال کاهش خواهد داد.

به گفته کارشناسان آگاه سیاسی ترکیه ، تغییر مواد قوانین ترکیه در این راستا، راه را برای آزادی زندانیان دعاوی براندازی های دولت آنکارا و اقدام به کودتا که تحت عنوان ˈارگن کنˈ و ˈپتک آهنینˈ که از نزدیک به شش سال قبل بازداشت و هنوز دعاوی آنان به اتمام نرسیده است هموار خواهد کرد.

گفته می شود در صورت تغییر قوانین بازداشت به پنج سال، افرادی مانند ˈ دوغوپرینچکˈ، رهبر حزب کارگر، ˈ کمال کریمچسیزˈ، ˈ حکمت چیچکˈ ، ˈفاتح حلمی اوغلوˈ ، ˈلوونت ارسوزˈ که از سال 2007 میلادی دستگیر و در زندان به سر می برند آزاد خواهند شد.

گفته می شود هم اکنون 191 متهم که مدت بازداشت آنان بیش از پنج سال است و محاکمه آنان هنوز به پایان نرسیده در زندانهای ترکیه وجود ندارد.

خاورم**2012** 230 **1515
کد N102392

وبگردی