آفتاب

استاد دانشگاه پاکستان: انقلاب اسلامی؛ ایران را به یک کشور مقتدر در جهان تبدیل کرد

استاد دانشگاه پاکستان: انقلاب اسلامی؛ ایران را به یک کشور مقتدر در جهان تبدیل کرد

اسلام آباد - ایرنا - استاد روابط بین الملل دانشگاه ˈقائد اعظمˈ پاکستان با تاکید بر پیشرفت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف گفت: با گذشت سی و پنج سال از شکوفایی انقلاب اسلامی؛ ایران تبدیل به یک کشور مقتدر و تاثیرگذار در جهان شده است.

سید ˈقندیل عباسˈ سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد فرا رسیدن دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به مقام معظم رهبری ؛ دولت و مردم شریف ایران تبریک و تهنیت گفت.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی محافظ همیشگی اقتدار و سیاست های اجرایی ایران بوده و ما شاهدیم که دشمنان اسلام پس از پیروزی انقلاب اسلامی؛ ایران را با چالش های بسیاری از جمله انواع توطئه ها روبرو کردند که البته چنین مسائلی ذره ای از اراده و تعهد مردم ایران برای دست یابی کامل به اهداف انقلاب اسلامی و آرمان های حضرت امام خمینی (ره) کم نکرد.

این کارشناس امور خاورمیانه در پاکستان افزود: دولت های غربی حتی برخی از کشورهای عربی با استفاده از اعمال تحریم های غیرقانونی و ایجاد مشکلات اقتصادی تلاش کردند تا اهداف انقلاب اسلامی را تضعیف کنند اما این نیروها بطور کامل در ایجاد توقف نسبت به پیشرفت ها و توسعه همه جانبه جمهوری اسلامی شکست خوردند.

وی بر این باور است: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ؛ همواره برای کسب منزلت و جایگاه درخشان امروز خود در جهان و عدم نیاز به کمک های خارجی؛ از منابع و ظرفیت های بومی استفاده کرد.

قندیل عباس با اشاره به رهبری موثر حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی برای ایجاد نظامی براساس اصول اسلامی و دولت مردمی در این کشور؛ تاکید داشتند که نظام جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ؛ بدنبال اتخاذ سیاست های مستقل داخلی و خارجی است؛ و در اولین موضع ؛ رسمیت رژیم نامشروع صهیونیستی را رد کردند.

وی ادامه داد: امروز پیشرفت ایران در بخش های صنایع دفاعی بسیار عالی بوده و همچنین در دفاع ؛ پایداری و مقابله با تحرکات احتمالی دشمنان و شکست دادن توطئه ها علیه انقلاب اسلامی، منحصر بفرد است.

استاد بخش بین الملل دانشگاه قائداعظم اسلام آباد خاطرنشان کرد: ایرانی ها از پتانسیل های بومی خود برای رویارویی با طرح های توطئه ای جهان غرب استفاده کردند، جوانان ایرانی در این مسیر عملکرد موثری داشته و امروز مشاهده ایرانی که توانسته در هر بخشی به خودکفایی برسد، برای کشورهای منطقه بویژه اسلامی بسیار دلگرم کننده است.

وی گفت: ایران پس از پیروزی انقلاب در بخش های مختلف به ویژه صنعت هوافضا، ساخت سلاح های دفاعی از جمله سلاح های سبک و سنگین، همچنین در صنعت و ساخت تجهیزات و ماشین آلات سنگین، فناوری صلح آمیز هسته ای، پزشکی ؛ کشاورزی و بسیاری از زمینه های دیگر پیشرفت داشته است.

این تحلیلگر امور سیاسی در پاکستان افزود: ایران از قدرت دفاعی بالایی برخوردار بوده و این موضوع خیال برخی کشورهای غربی و دشمنان انقلاب اسلامی را نگران کرده و آنان می دانند که توان مقابله نظامی با ایران را ندارند.

وی یکی از دلایل مهم موفقیت انقلاب اسلامی را ارتباط نزدیک میان مردم و دولت کشورمان دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی یک ایدیولوژی نوین در جهان بود که این قیام مردمی با سرنگونی رژیم دیکتاتوری قادر شد نظام مقتدر مردم سالاری دینی را در ایران پایه گذاری کند.

سید قندیل عباس با اشاره به تاثیر فراوان پیروزی انقلاب اسلامی در سیاست های بین المللی , منطقه ای و وضعیت سیاسی امروز جهان گفت: موفقیت های جنبش ها و بیداری های اسلامی امروز در جهان بویژه در کشورهای عربی که صورت گرفته , همه از انقلاب اسلامی الگو گرفته است.

آساق ** 1095**1392
کد N102390

وبگردی