آفتاب
با برگزاری نشستی سه جانبه،

تلاش تهران- برن- دمشق برای تسهیل امداد رسانی به مردم سوریه

تلاش تهران- برن- دمشق برای تسهیل امداد رسانی به مردم سوریه

تهران- ایرنا- جمهوری اسلامی ایران، سوییس و سوریه با برگزاری نشست سه جانبه معاونان وزرای خارجه این سه کشور در تهران، تسهیل ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم سوریه را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در این دوره از مذاکرات که امروز سه شنبه در دفتر مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شده است، بر تفاهمات نشست های قبلی و تلاش برای کمک رسانی به مردم سوریه از طریق هلال احمر سوریه تاکید شد.

این دوره از مذاکرات سه جانبه با توجه به تقویت رویکردهای سیاسی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه از سوی جامعه جهانی به ویژه نهاد بین الملل حایز اهمیت بسیار است و نقش جمهوری اسلامی ایران را در مباحث کمک های انسان دوستانه، تقویت ثبات و امنیت برجسته می سازد.

«حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ، «امانوئل بسلر» مدیرکل کمک های بشردوستانه سوییس و«حسام الا» از سوریه در راس هیات هایی در این نشست شرکت دارند.

در دیدار روسای جمهوری ایران و سوییس در حاشیه چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس ، دکتر روحانی بر تلاش تهران برای توسعه کمک های انسان دوستانه بین المللی در سوریه و به ویژه ابتکار عمل دولت سوییس در این موضوع تاکید کرد.

سیام(2)9012*1429 ** 1418
کد N102354

وبگردی