آفتاب

علی عسگری: استانداری خراسان رضوی پیشنهاد شود، رد نمی‌کنم/اهل لابی نیستم

علی عسگری: استانداری خراسان رضوی پیشنهاد شود، رد نمی‌کنم/اهل لابی نیستم

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که قصد وی خدمت به کشور و حمایت از دولت تدبیر و امید است و در صورت دریافت پیشنهاد رسمی برای انتخابش به عنوان استاندار خراسان رضوی، آن را رد نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، در پاسخ به این پرسشی درباره اینکه نام وی به عنوان یکی از گزینه‌های استانداری خراسان رضوی در برخی اخبار مطرح شده است"، گفت: من سعی کردم دولت را از آغاز تا پایان حمایت کنم و بعد از آن هم بدون اینکه به عنوان یکی از حامیان رئیس‌جمهور سهم‌خواهی داشته باشم، ترجیح دادم در مجمع تشخیص مصلحت نظام و دانشگاه آزاد اسلامی انجام وظیفه کنم.

وی با بیان اینکه "من بیشتر روحیه حمایتی، ستادی و به عبارتی ژورنالیستی در قالب یادداشت‌نویسی دارم"، تصریح کرد: علاقه‌مندم که اینگونه دولت را کمک کنم و هیچ‌وقت از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکره‌ام و خود را سرباز این نظام می‌دانم.

این نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از نزدیکان رئیس‌جمهور مانند آقایان ترکان و اکرمی، صحبت‌هایی را با من در رابطه با استانداری خراسان رضوی کرده‌اند و شنیده‌هایی نیز در این باره وجود دارد. من هم قول دادم در صورت پیشنهاد رسمی، مسئولیت استانداری خراسان رضوی را رد نکنم.

عسگری با تاکید بر اینکه "مسأله‌ای که رنج‌آور است، تأخیر صورت گرفته در معرفی و انتخاب استاندار خراسان رضوی است"، افزود: دولت تدبیر و امید در واقع مهمترین چیزی که برایش به عنوان سرمایه اجتماعی مطرح است، امیدآفرینی در میان مردم است و من این نگرانی را به دولت منتقل کرده‌ام.

وی با اشاره به اینکه "این تأخیر موجب شده تا مخالفان دولت هم مدعی دولت شوند"، اظهار کرد: در حال حاضر نیروهای افراطی به موضع‌گیری علیه دولت می‌پردازند و اگر در ابتدای کار یک نیروی توانمند برای این استان معرفی می‌شد، کار به اینجا نمی‌کشید.

عسگری با بیان اینکه "خراسان رضوی از نظر نیروی انسانی، یک استان غنی است"، خاطرنشان کرد: برای دولت یازدهم پنج تا شش وزیر خراسانی پیشنهاد کردیم و از میان آنها رحمانی فضلی وزیر کشور و قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، کسانی هستند که هم‌استانی‌های ما آنان را مطرح کردند. دولت در این رده می‌تواند نیروهای زیادی داشته باشد که فکر می‌کنم نوبت به ما نمی‌رسد.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: برای استانداری خراسان رضوی باید یک گزینه ملی انتخاب شود. دوستان دولتی وقتی دیدند شرایط نسبت به گزینه‌های مورد نظر مطلوب پیش نمی‌رود، از من یاد کردند و من هم قول دادم نفی نکنم، اما در این باره به دنبال پیگیری و لابی نیستم.

وی با بیان اینکه "ضرورت داشت خیلی زودتر از اینها استاندار خراسان رضوی انتخاب و معرفی شود"، تصریح کرد: برخی به شکل اتوبوسی و کاروانی جلوی وزارت کشور آمدند که خوشبختانه جلوی آنها گرفته شد. ما باید دولت به تدبیر و عقلانیت کمک کنیم. خبر خوشی که دولت می‌تواند در ایام دهه فجر به مردم خراسان رضوی بدهد، انتخاب استاندار است.

عسگری درباره ویژگی‌های لازم برای استاندار خراسان رضوی نیز گفت: این فرد باید جامعیت داشته باشد. در ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در خراسان، ما یک ستاد برای اصولگرایان و یکی هم برای اصلاح‌طلبان و یک ستاد هم به عنوان شورای راهبردی متشکل از نیروهای مستقل و عمدتاً دانشگاهی و حوزوی داشتیم.

این نماینده پیشین مجلس در ادامه با بیان اینکه "استاندار پایتخت معنوی ایران، نباید خود را در دالان تنگ جناحی قرار دهد"، درباره دلیل تأخیر در معرفی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: اهمیت استان و دقت در این انتخاب و البته اختلاف نظر برخی افراد و نمایندگان مجلس که اصرار داشتند استاندار فعلی ابقا شود، از دلایل این تأخیر است.

وی با بیان اینکه "نظرهای متفاوتی وجود داشت که برخی حامیان رئیس‌جمهور بر روی من به عنوان یکی از گزینه‌های استانداری تمرکز کرده‌اند"، افزود: در ارتباط با خراسان مباحث مختلفی مطرح بود که یکی از این عوامل موجب شد حامیان رئیس‌جمهور تمرکز بیشتری به این سمت داشته باشند، از جمله اینکه تجربه استاندار قم که شخصیتی روحانی است برخی از دوستان را به این سمت و سو کشاند که باید برای مشهد هم به عنوان پایتخت معنوی ایران استانداری روحانی انتخاب شود.

عسگری اضافه کرد: دعا می‌کنم دولت هرچه زودتر تصمیم نهایی‌اش را درباره خراسان رضوی بگیرد. ما هم پس از معرفی استاندار، سعی می‌کنیم به او کمک کنیم. تمام تلاش من این بوده که یک استاندار جامع‌الاطراف و کارآمد انتخاب شود و دوستان دولتی هم این قول را به ما داده‌اند.

وی همچنین در رابطه با برخی اخبار درباره تلاشش برای قبول استانداری از سوی محسن هاشمی، تصریح کرد: من پیگیری‌هایی را برای استانداری محسن هاشمی صورت دادم ولی وی مصلحت ندید پست سیاسی قبول کند.

عسگری در رابطه با مطرح شدن نام اسماعیل نجار به عنوان دیگر گزینه پیشنهادی برای استانداری خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: آقای نجار سابقه کاری قابل قبولی در کردستان و کرمان دارد و من بصورت حضوری هم ایشان را دیده‌ام و نکات مثبت، منفی و چالش‌های وی را ارزیابی کرده‌ام.

نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در این مدت برخی اصولگریان افراطی با اصلاح‌طلبان معتدل مخالفت کردند و اصلاح‌طلبان افراطی نیز با اصولگرایان معتدل. نجار در یک شرایط عادی و طبیعی می‌توانست استاندار خوبی برای خراسان رضوی باشد اما با فضایی که علیه او درست کردند، موجب شد که تاکنون نام او در میان گزینه‌های پیشنهادی متوقف شود. دولت باید هرچه زودتر دست به کار شود. اقدامی که می‌تواند حامیان جوان روحانی را خوشحال کند، انتخاب استانداری با نشاط و جوان‌گراست.

انتهای پیام

کد N102310

وبگردی