آفتاب

الجربا در دیدار با لاوروف: در دور دوم مذاکرات ژنو شرکت می‌کنیم

الجربا در دیدار با لاوروف: در دور دوم مذاکرات ژنو شرکت می‌کنیم

رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در دیدار با وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که این ائتلاف در دور دوم مذاکرات ژنو 2 شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، احمد الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مسکو عنوان داشت که این ائتلاف در دور دوم مذاکرات ژنو 2 که با هدف حل و فصل بحران سوریه برگزار می‌شود، مشارکت خواهد کرد.

رئیس ائتلاف مخالفان سوریه که روز گذشته وارد مسکو شده بود، تصریح کرد: ائتلاف مخالفان پیشتر موافقت خود را با حضور در ژنو 2 جهت اجرای معاهده ژنو1 اعلام کرده بود و مشارکت ائتلاف مخالفان در مذاکرات بر اساس یک نیت صادقانه است که هدف از آن پیشبرد مذاکرات جهت حل و فصل سیاسی بحران سوریه است.

در همین راستا، سرگئی لاوروف در دیدار با احمد الجربا تصریح کرد که مشارکت ائتلاف مخالفان سوریه در ژنو 2 تاکیدی بر این امر است که ائتلاف مخالفان راهکارهای مسالمت آمیز و سیاسی را برای حل و فصل درگیری‌ها در سوریه انتخاب کرده است.

این مذاکرات در چارچوب تماس‌های مسکو با نمایندگان گروه‌های مخالف سوری صورت گرفت که هدف از آن دستیابی به حل و فصل سیاسی برای بحران سوریه است که همگان را راضی نگه دارد.

پیشتر لؤی الصافی، سخنگوی ائتلاف مخالفان سوریه تصریح کرد که این ائتلاف تصمیم دارد روند حل و فصل سیاسی در سوریه را در دیدار با وزیر خارجه روسیه مورد بحث و بررسی قرار دهد و این ائتلاف بر روی طرف روسی که دولت سوریه را به مذاکرات ژنو آورد، بسیار حساب باز می‌کند.

در همین حال، "گنادی گاتیلف"، معاون وزیر خارجه روسیه نیز اعلام کرد که دولت سوریه در دور آتی مذاکرات ژنو 2 مشارکت خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N102255

وبگردی