آفتاب

حماس: پاسخمان به جنایت‌های اسرائیل سخت خواهد بود

حماس: پاسخمان به جنایت‌های اسرائیل سخت خواهد بود

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به یک روستای فلسطینی در دره رود اردن تاکید کرد: پاسخ ما به جنایت‌های اسرائیل بسیار سخت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه المصریون، جنبش حماس در بیانیه‌ای یورش ارتش رژیم صهیونیستی به روستای "باب العوده" در شمال منطقه "الاغوار" را محکوم و تاکید کرد که جنایت‌های رژیم صهیونیستی در احدث و گسترش شهرک‌ها و یهودی‌سازی اراضی فلسطینی هرگز حتی یک وجب از خاک فلسطین را به این رژیم نخواهد داد.

در این بیانیه آمده است: ما نسبت به سرانجام تجاوز رژیم اشغالگر به ملت و اراضی فلسطین هشدار می‌دهیم و جنایت‌های پی در پی این رژیم را در سایه سکوت جهانی به شدت محکوم می‌کنیم. یورش نیروهای اسرائیلی به روستای "باب العودة" اقدامی نژادپرستانه و عملی ننگین علیه فعالان فلسطینی است.

در این بیانیه تاکید شده است: ملت فلسطین همواره به خاطر اراضی، مقدسات و آرمان‌های خود با تمامی امکاناتش تلاش خواهد کرد.

جنبش حماس در این بیانیه از تمامی فعالان فلسطینی خواست تا به مبارزه خود با اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی ادامه دهند.

از سوی دیگر نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در نشستی در رام‌الله گفت: بدون قدس هیچ راهکاری برای صلح با اسرائیل وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: موضع جنبش فتح نسبت به حقوق مشروع فلسطین از جمله حق بازگشت آوارگان، تعیین سرنوشت خود و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس در مرزهای چهارم ژوئن 1967 ثابت خواهد ماند.

ابوردینه تاکید کرد: وحدت ملی، تحقق صلح فراگیر میان فلسطینی‌ها و پایان دادن به دودستگی هدف تمامی فلسطینی‌هاست و فتح ‌آماده اجرای هرگونه توافقنامه‌ای برای رسیدن به این صلح است.

همچنین در بیانیه کمیته مرکزی جنبش فتح آمده است که این کمیته برای پایان دادن به مشکلات آوارگان فلسطینی در اردوگاه الیرموک در سوریه تلاش خواهد کرد و از تمامی طرف‌های درگیر می‌خواهد تا فلسطینی‌ها را به درگیری داخلی خود نکشانند.

انتهای پیام

کد N102015

وبگردی