آفتاب
گاتیلف مطرح کرد:

پیشنهاد جدید مسکو به دولت و مخالفان سوری/ بیش از 100 هزار تروریست با ارتش سوریه می‌جنگند

پیشنهاد جدید مسکو به دولت و مخالفان سوری/ بیش از 100 هزار تروریست با ارتش سوریه می‌جنگند

معاون وزیرخارجه روسیه از پیشنهاد مسکو به دولت و مخالفان سوری برای تشکیل گروههای کارشناسی برای بررسی موضوعات اساسی در جریان مذاکرات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "گنادی گاتیلف" معاون وزیر خارجه روسیه امروز در گفتگو با خبرگزاری نووستی با اشاره به پیشنهاد تشکیل گروههای کارشناسی توسط دولت و مخالفان سوری، اظهار داشت: هدف از تشکیل این گروههای کارشناسی باید بررسی موضوعات اساسی و مهم در جریان مذاکرات ژنو باشد.

وی افزود: رسیدن به توافق در موضوعاتی نظیر آتش بس، مسائل بشردوستانه، تشکیل کمیته انتقالی و دیگر مسائل مهم به تشکیل گروههای کاری ویژه آنها نیاز دارد.

گاتیلف در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد: دولت و مخالفان سوری تاکنون به توافقی در زمینه تبادل اسیران نرسیده اند.

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اعلام آمادگی دولت و مخالفان سوری برای تسهیل کمک رسانی به مردم حمص، اظهار داشت: این امکان وجود دارد در آینده در این موضوع دو طرف به توافق برسند.

وی افزود: مسکو  امیدوار است دور بعدی مذاکرات میان دولت و مخالفان سوری، آخرین دور از مذاکرات نباشد و این گفتگو در آینده ادامه یابد.

گاتیلف با اشاره به تلاشهای واشنگتن در زمینه توسعه طیف مخالفان سوری در مذاکرات ژنو، افزود: اگر این امر محقق شود و نمایندگان بیشتری از مخالفان در نشست آتی حضور داشته باشند که بتوانند درباره مسائل مهم تصمیم گیری کنند، یک گام به جلو برداشته ایم.

وی با اشاره به ناتوانی مخالفان سوری داخل و خارج برای تاثیرگذاری بر گروههای مسلح و تروریستی در سوریه، تاکید کرد: بنابر آمارهای سازمان ملل شمار افرادی که با ارتش سوریه می جنگند از 100 هزار نفر بیشتر شده است.

کد N101952

وبگردی