آفتاب

مرضیه دباغ: زنان با دعوت امام(ره)، در جنگ فعال بودند

مرضیه دباغ: زنان با دعوت امام(ره)، در جنگ فعال بودند

مرضیه دباغ گفت: از 14 خرداد که نهضت امام خمینی(ره) آغاز شد، تاکنون نقش بانوان کمتر از مردان نبوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این فعال سیاسی و از میارزان دوره انقلاب، صبح امروز (سه‌شنبه) در «همایش نقش زن در نیم قرن نهضت امام خمینی(ره)» که به همت انجمن زنان مبارز مسلمان برگزار شد، اظهار کرد: اگر در کنار رشد علمی، به آموزه‌های دینی و فرمایشات امام خمینی توجه نکنیم، در نهایت جایگاهی مثل بنی‌صدر پیدا می‌کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه "در زمان آغاز جنگ، امام خطاب به زنان گفتند که در پشت جبهه‌ها فعال باشند"، خاطرنشان کرد: ما صدای امام را شنیدیم و در پشت جبهه‌ها برای فرزندان خود هم مادر و هم پدر بودیم. خاطرمان هست که در منطقه نیروی هوایی صبح‌ها خانم‌ها با اتوبوس به اطراف دماوند منتقل می‌شدند تا در فعالیت‌های کشاورزی کمک کنند چون در آن زمان کشاورزان در جبهه‌ها بودند. بانوان همچنین در جنگ فعال بودند و حتی به اسارت هم گرفته شدند.

این مبارزه انقلابی در پایان با بیان اینکه "دشمنان سعی می‌کنند با دسیسه‌های خود جوانان این کشور را به دام بکشند"، خاطرنشان کرد: در این راه آنها از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند. در مقابل، بانوان به عنوان مادر خانه باید به ‌گونه‌ای عمل کنند که جوانان فریب دسیسه دشمنان را نخورند.

درد ترویج نگاه‌های افراطی فمینیستی، بدتر از شکنجه است

در ادامه این همایش، رئیس انجمن زنان مبارز مسلمان با بیان اینکه "موقعیت ممتاز زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران تبلور یافته است"، گفت: یکی از نقاط قوت قدرت نرم جامعه ایرانی، کارکردهای زن مسلمان در ابعاد مختلف است.

فاطمه جلالوند با اشاره به اینکه "تلاش فرهنگ مهاجم غربی در جهت ضربه زدن به جایگاه ممتاز زنان در نظام جمهوری اسلامی است"، خاطرنشان کرد: بنابراین باید مراقب بود و با تهدیدهای کیفی فراوان استکبار جهانی مقابله کرد.

وی افزود: در شرایط پیچیده و سیال جهانی که تمام مکاتب بشری در آن با بن‌بست مواجهند، تنها مکتب اسلام است که انسان‌های جهان به سعادت و خوشبختی می‌رساند. انجمن زنان مبارز مسلمان در همین زمینه به ترویج آگاهی و بصیرت و تحقق بخشیدن نگاه متعالی انسان به زن توجه زیادی دارد زیرا معتقد است که در مهار بحران‌های مختلف، سازمان‌های غیردولتی زنان صاحب نقش مهم و سرنوشت‌سازی هستند.

جلالوند همچنین به شکنجه‌های متعدد زنان در زندان‌های رژیم پهلوی اشاره کرد و افزود: امروز درد ترویج و اشاعه نگاه‌های افراطی فمینیستی و تلاش منفی برای تساوی حقوق اجتماعی زنان، بدتر از آن شکنجه‌هاست. نگاه ما و حرکت آینده ما، دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است که نگاه مطالبه‌گر با حفظ شأن و کرامت زن است.

رئیس انجمن زنان مبارز مسلمان در پایان اظهار کرد: به بهانه حضور اجتماعی سیاسی زن، نباید تصمیمی گرفته شود که زنان ما مجبور به پذیرش مشاغل و کارهایی شوند که شأن آنها تنزل یابد.

انتهای پیام

کد N101885

وبگردی