آفتاب

ارتش عراق حمله به فلوجه را بعید می‌داند

ارتش عراق حمله به فلوجه را بعید می‌داند

رئیس ستاد ارتش عراق انتخاب گزینه حمله نظامی برای حل بحران فلوجه را بعید دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، "بابکر زیباری"، رئیس ستاد ارتش عراق گزینه حمله نظامی برای حل بحران فلوجه را بعید دانسته و تاکید کرد: نیروهای امنیتی عراق بسیار بر روی نقش عشایر جهت بیرون راندن گروه‌های مسلح حساب باز کرده‌اند.

در همین راستا، "محمد العسکری"، سخنگوی وزارت دفاع عراق اظهار کرد: مسئولان نظامی در مقر عملیات الانبار در الرمادی طرح‌های جایگزینی را برای وارد شدن به فلوجه مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: برخی از این طرح ها بر این اساس است که گذرگاه‌های جدیدی به مرکز فلوجه ایجاد شود تا بدین ترتیب ارتش از مقابله با مقرهای ایجاد شده توسط افراد مسلح در ورودی‌های شهر اجتناب ورزد.

در همین حال، "علی الموسوی"، مشاور نخست وزیر عراق گفت: حمله به فلوجه گزینه‌ای نیست که دولت به آن تمایل داشته باشد و اولویت‌ ما حل‌وفصل این مساله از طریق عشایر و ساکنان با پشتیبانی ارتش است.

وی عنوان داشت: در حملات هوایی مقرهای تروریست، هدف قرار می‌گیرند تا قدرت افراد مسلح تضعیف شده و فضا برای حملات ساکنان علیه افراد مسلح فراهم شود.

در همین راستا، وزارت دفاع عراق اعلام کرد که در عملیات نیروهای امنیتی و عشایر در دو منطقه "الحمیر" و "الملعب" در شهر الرمادی 57 تن از اعضای گروه داعش و القاعده به هلاکت رسیدند.

انتهای پیام

کد N101763

وبگردی