آفتاب

داعش در جنگ با ارتش عراق از سلاح‌های اسرائیلی استفاده می‌کند

داعش در جنگ با ارتش عراق از سلاح‌های اسرائیلی استفاده می‌کند

معاون کمیسیون امنیتی و دفاعی پارلمان عراق اعلام کرد: تمامی سلاح‌هایی که "داعش" از آن‌ها برای جنگ در استان الانبار استفاده می‌کند، ساخت اسرائیل هستند و اسرائیل از داعش حمایت مالی و نظامی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، قاسم الاعرجی، معاون کمیسیون امنیتی و دفاعی پارلمان عراق اعلام کرد: سلاح‌هایی که گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" در استان الانبار برای جنگ علیه ارتش استفاده می‌کند ساخت اسرائیل بوده و از طریق مرزهای سوریه و عراق به الانبار می‌رسد.

وی در ادامه افزود: روابط آشکاری میان اسرائیل و گروه تروریستی داعش وجود دارد.

پیشتر نیز روزنامه‌های اسرائیلی اذعان کردند که 700 تن از اعضای داعش که در سوریه زخمی شده‌اند در تل آویو درمان شده‌اند و این نشان دهنده حمایت اسرائیل از این گروه است.

الاعرجی ادامه داد: اسرائیل با سلاح، تجهیزات، پول و هرگونه ابزار دیگری از داعش در عراق و سوریه حمایت مالی به عمل می‌آورد.

وی گفت: سلاح‌های اسرائیلی‌ها از طریق مرزهای سوریه به عراق منتقل می‌شوند و جای تعجب نیست که به چنین سلاح‌هایی در استان الانبار دست یابیم چرا که اسرائیل با کمک قطر، عربستان و دیگر کشورهایی که سعی در ناکام گذاشتن روند سیاسی در عراق دارند، از داعش حمایت به عمل می‌آورد.

پیشتر نیز فاضل جمیل البرواری، فرمانده تیپ عملیات ویژه عراق گفته بود که سلاح‌ها و تجهیزاتی که داعش در عملیات استان الانبار از آن‌ها استفاده می‌کند ساخت اسرائیل هستند.

وی گفت: در تمامی کشتارها در عراق تقریبا از یک نوع سلاح استفاده شده و از این نوع سلاح‌ها در سال 2006 جهت کشتار شهروندان عراقی استفاده می‌شد.

انتهای پیام

کد N101762

وبگردی