آفتاب

انتقاد بذرپاش از مجلس به دلیل سرعت کار در بررسی تبصره هدفمندی

انتقاد بذرپاش از مجلس به دلیل سرعت کار در بررسی تبصره هدفمندی

در جریان رسیدگی مجلس به پیشنهاد حذف هدفمندسازی یارانه‌ها از لایحه بودجه چندین نفر از نمایندگان مجلس تذکر و اخطار دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهرداد بذرپاش با استناد به بند 9 اصل سه قانون اساسی گفت: شما می‌خواهید به سرعت تصویب کنید و بروید در حالی که تبصره 21 باید به دقت رسیدگی شود.

نماینده مردم تهران متذکر شد: درباره یک سوم بودجه می‌خواهیم تصمیم‌گیری کنیم بنده چند عدد از گزارش مرکز پژوهش‌ها اعلام می‌کنم...

لاریجانی با قطع سخنان بذرپاش گفت: اگر ما خلاف قانون اساسی عمل کردیم می‌توانید تذکر دهید.

وی تاکید کرد: خودمان قانون نوشتیم و هدفمندسازی باید اجرا شود. هدفمندسازی قانون دارد و در هر سال باید اجرا شود. البته کیفیت آن را می‌توان تغییر داد ولی نمی‌توان آن را اجرا نکرد.

کمال‌الدین پیرموذن با استناد به اصول 43 و 75 قانون اساسی گفت: ما ملت افراط و تفریطیم پنج سال قانون هدفمندسازی را ناقص اجرا کردیم حالا که دولت یازدهم تصمیم گرفته است این قانون را به صورت کامل اجرا کند این طور رفتار می‌کنیم.

لاریجانی با قطع سخنان پیرموذن گفت:‌ اخطار زمانی وارد است که هیات رئیسه تخلفی انجام داده باشد.

ابراهیم آقامحمدی نیز با استناد به اصل 8 قانون اساسی گفت: در رابطه با سخنان دکتر ظریف بحث‌هایی مطرح است . ایشان درباره هولوکاست سخنانی بیان کرده است ولی درباره هیروشیما هیچ حرفی نزده است.

لاریجانی با قطع سخنان آقامحمدی گفت: حالا دیدید که چرا اجازه نمی‌دهم تذکرها و اخطارها بیان شود؟ علتش سخنان خارج از دستور است.

انتهای پیام

کد N101761

وبگردی