آفتاب

تروریست های کانادایی در سوریه می جنگند

تروریست های کانادایی در سوریه می جنگند

تهران-ایرنا –رییس دستگاه مبارزه با جاسوسی کانادا که کشورش از جمله مهم ترین حامیان رژیم صهیونیستی است ، با اذعان به اینکه دست کم 130 کانادایی در فعالیت های تروریستی دست دارند ، گفت : 30 کانادایی تروریست در حال حاضردر سوریه ضد نظام این کشور می جنگند .

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، ˈ میشل کلومب ˈ رییس دستگاه مبارزه با جاسوسی کانادا تاکید کرد که بازگشت این تروریست ها به کانادا ممکن است باعث تهدید امنیت ملی این کشور شود .

وی در ادامه این پدیده را بسیار نگران کننده دانست .

طی ماه های گذشته شمار زیادی از تروریست های کانادایی در همکاری با سازمان القاعده و در حال فعالیت های تروریستی در مناطق مختلف جهان کشته شده اند .

سال گذشته شماری از تروریست های کانادایی در حمله به یک پالایشگاه نفت در الجزایر نقش داشتند و همچنین آن ها به گروه تروریستی الشباب در سومالی کمک کرده اند و در حوادث داخلی سوریه نیز نقش مخربی دارند و با تروریست ها همکاری می کنند .

رسانه های کانادایی پیش از این اعلام کرده بودند که حداقل 3 تبعه این کشور که عضو گروه های تندرو بودند، طی 6 ماه گذشته در سوریه کشته شده اند.

این نخستین بار است که دستگاه اطلاعاتی کانادا علنا شمار کانادایی هایی را که در اعمال تروریستی در خارج از این کشور نقش دارند ،اعلام می کند .

خاورم **2041**1446
کد N101741

وبگردی