آفتاب
امیرعبداللهیان و مدیرکل کمک های بشردوستانه سوییس:

مردم سوریه در هرگونه روند سیاسی این کشور نقش محوری دارند

مردم سوریه در هرگونه روند سیاسی این کشور نقش محوری دارند

تهران - ایرنا - در دیدار مدیرکل کمک های بشر دوستانه سوییس با معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه، دو طرف بر محوریت نقش مردم سوریه در هرگونه روند سیاسی در این کشور تاکید کردند.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی و رسانه ای وزارت امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان و امانوئل بسلر در این دیدار درباره همکاری سه جانبه ایران، سوییس و سوریه در موضوع کمک های انساندوستانه به مردم سوریه گفت و گو و تبادل نظر کردند.

امانوئل بسلر که برای شرکت در سومین دور گفت و گوهای سه جانبه ایران ، سوییس و سوریه جهت ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم این کشور در راس هیاتی به تهران آمده است، همچنین در این دیدار با تشکر از ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران در برگزاری این نشست ها با اشاره به تلاش های سوییس برای ارسال کمک ها به سوریه اظهار داشت این مساله کاملا ماهیت انساندوستانه دارد.

امیرعبداللهیان در این دیدار از تلاش های انساندوستانه دولت سوییس در قبال مردم سوریه تشکر کرد و موفقیت این ابتکار عمل سه جانبه را دارای اهمیت دانست.

وی ابراز امیدواری کرد که در این دور مذاکرات پیرامون گام های عملی و اجرایی برای ارسال کمک ها ، توافق حاصل شود.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با اشاره به بهبود اوضاع و شرایط میدانی در سوریه ، شرایط کنونی را برای ارسال کمک ها به مردم سوریه مناسب دانست.

در این دیدار همچنین پیرامون نشست ژنو دو و نتایج آن، گفت و گو و تبادل نظر شد و بر نقش محوری مردم سوریه در هرگونه روند سیاسی در این کشور تاکید گردید.

نشست سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، سوئیس و سوریه برای تسهیل ارسال کمک های انسان دوستانه به این کشوربا شرکت معاونان وزیر امور خارجه سه کشور ایران، سوئیس و سوریه امروز در تهران برگزار می شود.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران ریاست هیات ایرانی را در این نشست برعهده دارد، و هیات سوئیسی به ریاست «امانوئل بسلر» و هیات سوری با ریاست «حسام الا» در این نشست شرکت می کنند.

حسین امیرعبداللهیان ماه گذشته نیز برای شرکت در دومین نشست کمک به آوارگان سوری به کویت سفر و در این کنفرانس مواضع جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از سوریه و کمک به مردم این کشور تبیین کرد.

سیام ** 1418
کد N101662

وبگردی