آفتاب

جورج گالووی: می‌خواهم اولین نخست‌وزیر کشور مستقل اسکاتلند شوم

جورج گالووی: می‌خواهم اولین نخست‌وزیر کشور مستقل اسکاتلند شوم

جورج گالووی، نماینده پارلمان انگلیس اعلام کرد که چنانچه همه‌پرسی استقلال اسکاتلند در 18 سپتامبر برگزار شود، وی تمایل دارد که اولین نخست‌وزیر اسکاتلند به عنوان یک کشور مستقل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری هافینگتون پست، جورج گالووی، قانونگذار حزب "تکریم" در مجلس عوام انگلیس اظهار داشت، ترجیح می‌دهد یک نخست‌وزیر واقعی از حزب کارگر برای کل بریتانیا وجود داشته باشد اما اگر همه‌پرسی استقلال اسکاتلند بر خلاف نظر وی به پیش برود و اسکاتلند مستقل شود، وی به دنبال نخست‌وزیری اسکاتلند خواهد بود.

جورج گالووی اسکاتلندی این اظهار نظر را روز دوشنبه در جریان کمپین خود علیه همه‌پرسی استقلال اسکاتلند موسوم به کمپین "فقط بگویید نه" در شهر ادینبرگ ایراد کرد.

این نماینده پارلمان انگلیس که سال 2003 از حزب کارگر تونی بلر اخراج شد، در پایتخت اسکاتلند با اعتراضات دو گروه رقیب مواجه شد. این اعتراضات یکی از جانب نمایندگان گروه چپگرای "استقلال رادیکال" که مخالف پیوستن به انگلیس هستند و دیگری از سوی گروه راستگرای اتحادیه دفاع اسکاتلند که مخالف ارتباطات گالووی با اقلیت‌های مذهبی هستند، برگزار شد.

در جریان سخنرانی گالووی پلیس اسکاتلند تظاهرکنندگان را متفرق می‌کرد.

انتهای پیام

کد N101635

وبگردی