آفتاب
/واکاوی علت شتابزدگی مردم در دریافت سبد کالا/

حق‌شناس:به دلیل بدقولی‌های گذشته، اعتماد مردم دچار خدشه شده است

حق‌شناس:به دلیل بدقولی‌های گذشته، اعتماد مردم دچار خدشه شده است

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان این‌که به خاطر بدقولی‌ها در گذشته، اعتماد مردم به مسئولان از بین رفته است، اظهار کرد: باید تلاش شود تا این اعتماد بازسازی شده و ارتباطی منطقی بین مردم و مسئولان شکل بگیرد.

محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که رفتارهای مردم در روز دریافت سبد کالا ریشه فرهنگی دارد، اظهار کرد: مردم احساس می‌کنند که اگر در همان زمان سبد کالا را دریافت نکنند دیگر این سبد به آنها اختصاص نمی‌یابد پس در همان لحظه اول برای دریافت آن هجوم می‌برند.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان این‌که برای چنین اقداماتی باید بستر فرهنگی لازم فراهم شود، گفت: بخشی از این اتفاقات به عدم رابطه دقیق و منطقی بین جامعه و دولت بازمی‌گردد زیرا این رابطه قبلا دچار خدشه شده است.به طور مثال در زلزله و سونامی ژاپن دیدیم که مردم به دلیل اعتماد به دولت برای دریافت کالاهای مورد نیاز خود صف‌های منظمی تشکیل داده و هیچگاه بین آنها درگیری به وجود نمی‌آمد.

وی همچنین با اشاره به وقایع روزی که تماشای سینماها برای مردم رایگان بود، گفت: مردم به دلیل گرانی‌های اخیر به نیازهای ضروری خود توجه کرده و سینما را در اولویت نیازهای خود قرار ندادند و هنگامی که تماشای سینما رایگان شد مردم برای تماشای فیلم به سینما مراجعه کردند اما چون عرضه با تقاضا برابر نبود آن اتفاقات رخ داد.

این استاد دانشگاه به نقش رسانه‌ها و گروه‌های مرجع در فرهنگ‌سازی اشاره کرد و افزود: باید مدیران کشور هم تمام جنبه‌ها را ببینند و با پیش‌بینی‌های لازم مانع وقوع چنین اتفاقاتی شوند چون اگر این وقایع کنترل نشود ممکن است مسایل بزرگ‌تری را برای کشور ایجاد کند.

حق‌شناس در پایان افزود: البته نبود برنامه‌ریزی دقیق و مطالعه شده هم عامل وقوع این اتفاقات بود زیرا به نظر می‌رسد مدیران برای اجرای طرح سبد کالا برنامه‌ریزی حساب شده‌ای نداشتند و به دلیل نبود همین برنامه نتوانستند پیش‌بینی‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.

انتهای پیام

کد N101632

وبگردی