آفتاب

ارزش املاک و دارایی‌های ماندلا 4.1 میلیون دلار اعلام شد

ارزش املاک و دارایی‌های ماندلا 4.1 میلیون دلار اعلام شد

رهبر فقید ضدآپارتاید آفریقا حدود 4.1 میلیون دلار املاک و دارایی دارد که بنا بر وصیت نامه‌اش به همسر، اعضای خانواده، کارمندان و مدارس وی می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، دو ماه پس از فوت نلسون ماندلا، رهبر فقید و ضدآپارتاید آفریقای جنوبی در سن 95 سالگی، وکلای وی اعلام کردند که "گراسا ماچل"، همسر موکلاشان از نیمی از املاک و دارایی‌های وی نفع می‌برد اما ممکن است تنها دارایی‌ها و املاک خاص شامل چهار ملک در موزامبیک متعلق به ماندلا به وی برسد. حق تالیف و امتیاز کتاب‌های ماندلا و سایر پروژه‌های وی به همراه خانه‌هایش در ژوهانسبورگ، کونوو متاتا در آفریقای جنوبی به خانواده‌اش رسیده است.

بنا بر این وصیت‌نامه، منزل ماندلای فقید در هوگتون، ژوهانسبورگ جایی که وی پنجم دسامبر 2013 درگذشت به خانواده ماکگاتو، پسر درگذشته‌اش رسید.

رهبر فقید ضدآپارتاید آفریقای جنوبی در این وصیت‌نامه نوشت: این خواسته من است که این خانه باید به عنوان محلی برای گردهمایی خانواده ماندلا برای ابقای اتحاد خانواده پس از مرگم مورد استفاده قرار گیرد.

فرزندان ماندلا هر کدام 300 هزار دلار به عنوان وام در زمان حیات وی دریافت کردند و اگر این وام پرداخت نشده باشند، این بدهی صاف خواهد شد.

سایر میراث ماندلا به افراد در زندگی سیاسی و آموزشی وی رسیده است. هر کدام از کارمندان وی 4500 دلار دریافت کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به زلدالا گرانگه، معاون شخصی وی اشاره کرد. در این وصیت‌نامه به دانشگاه‌های ویتس و فورت هاره نیز مبلغ 9000 دلار رسیده است و همچنین مبلغ مشابهی به سه مدرسه دیگر تحت ریاست ماندلای فقید رسیده است.

کنگره ملی آفریقا که باعث پیروزی ماندلا در اولین انتخابات دموکراتیک سال 1994 شد، بخشی از حق امتیاز کتاب‌های وی را دریافت می‌کند.

این وصیت‌نامه در سال 2004 برای اولین بار نگاشته و ‌آخرین اضافات آن در سال 2008 نوشته شد.

معاون رئیس دادگاه قانون اساسی آفریقای جنوبی اعلام کرد، حتی پیش از مرگ ماندلا، فرزندان و نوه‌هایش بر سر ریاست خانواده و اینکه چه کسی باید از منافع و مزایای آن بهره‌مند شوند، درگیری داشتند. با خوانده شدن این وصیت‌نامه همه چیز تغییر کرده اما تاکنون هیچ یک از اعضای خانواده ماندلا درباره آن شکایت یا اعتراض نکرده است.

انتهای پیام

کد N101579

وبگردی