آفتاب

تیم کشتی آذربایجان غربی عازم مسابقات بین المللی ماراش ترکیه می شود

تیم کشتی آذربایجان غربی عازم مسابقات بین المللی ماراش ترکیه می شود

ارومیه - ایرنا - مسوول امور برون مرزی و روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: تیم کشتی آزاد آذربایجان غربی به نمایندگی از کشورمان به منظور شرکت در مسابقات بین المللی جام آزادی ماراش عازم کشور ترکیه می شود.

ˈ سجاد خوبدل ˈ، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هشتمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام آزادی ماراش به مناسبت نود و چهارمین سالگرد آزادی استان قهرمان ماراش از اشغال استعمارگران فرانسوی طی روزهای 20 و 21 بهمن ماه برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در این رقابتها 125 کشتی گیر از 16 کشور گرجستان، بلغارستان، جمهوری آذربایجان، روسیه، آمریکا، اوکراین، داغستان، مولداوی، قبرس شمالی، قرقیزستان، چچنستان، عراق، اینگوش( قفقاز شمالی)، آدیگه، جمهوری اسلامی ایران و ترکیه حضور دارند.

وی افزود: این مسابقات به همت باشگاه ورزشی شهرداری قهرمان ماراش همه ساله در ماه فوریه میلادی و به مناسبت 12 فوریه سالروز آزادی ماراش در محل سالن باتی پارک این شهر برگزار می شود.

خوبدل گفت: تیم کشتی آزاد استان آذربایجان غربی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران صبح چهارشنبه 16 بهمن ماه با 21 ورزشکار و کادر فنی و سرپرستی از طریق مرز بازرگان عازم قهرمان ماراش ترکیه می شود.

وی اضافه کرد: تیم آذربایجان غربی تاکنون در سه دوره این مسابقات شرکت کرده و صاحب سه عنوان نائب قهرمانی است و امسال برای چهارمین سال متوالی در این کارزار بین المللی شرکت می کند.

خوبدل گفت: هارون دوغان کشتی گیر معروف ترکیه ای سال های گذشته اهل این شهر است و به نوعی این شهر به شهر کشتی این کشور معروف شده است.

استان قهرمان ماراش در جنوب کشور ترکیه و در حوزه دریای مدیترانه واقع شده که در سال 1920 میلادی با قیام مردمی تحت رهبری پیرمرد شیرفروش با ایمانی معروف به (Sutcu Imam - سوتچی امام ) اشغالگران فرانسوی را از این شهر بیرون رانده و اولین نماز جماعت را در این شهر مذهبی پس از رفع اشغال اقامه کردند.

7126/583/1495
کد N101544

وبگردی