آفتاب
یک فعال دانشجویی:

حضور مقامات خارجی در ایران به معنای اثبات صداقت ماست

حضور مقامات خارجی در ایران به معنای اثبات صداقت ماست

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تربیت معلم گفت: حضور سران و مقامات خارجی در ایران نشانگر صداقت جمهوری اسلامی ایران است. امروز جهان می‌داند که ما نه منزوی هستیم و نه می‌گذاریم سرمان کلاه برود.

مقداد سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: مبنای حضور سران خارجی در ایران به تغییر دولت و عوض شدن ساختار سیاسی در آن برمی‌گردد و می‌توان با مصداق‌های داخلی در زمانی که رئیس یک سازمان تغییر می‌کند و دیگر روسای سازمان‌ها به دیدارش می‌آیند، مقایسه کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در یک شرایط خاص هستیم و نام ایران در کنار بحث‌هایی مثل توافقنامه ژنو، بحث هسته‌ای و سیاست داخلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مطرح می‌شود. باید بدانیم که خواست اصلی این کشور از ارتباط با ایران چیست؟ امروز جهان متوجه نقش ایران در حل مشکلات سوریه و منطقه شده است.

این فعال دانشجویی همچنین گفت: اگر با عدالت بخواهیم حرف بزنیم، یکی از دلایل مهم حضور سران خارجی در کشور نوع برخورد دولت فعلی است که با شعار اعتدال بر سر کار آمده و گفته است بدبینی نسبت به کشوری که بدیش ثابت شده ندارد.

وی با اشاره به ضرورت جلوگیری از فعالیت کشورهای سودجو، افزود: در طول تاریخ کشورهایی بوده‌اند که دائماً در پی آسیب رساندن به ایران هستند. با توجه به این موضوع، رابطه با کشورهای خارجی در صورتی به نفع ایران خواهد بود که دید دولتمردان به چنین بحثی منطقی و واقع‌بینانه باشد. در واقع نه نگاه افراطی دولت قبل مؤثر است و نه یک برخورد تفریطی جواب خواهد داد.

سلطانی خاطرنشان کرد: عده‌ای از کشورها با روش صلح و لبخند خواستار گرفتن حقوق مشروع ما برای خودشان هستند. ما مخالف ارتباط جهانی نیستیم اما نمی‌خواهیم فریبکاران به اصطلاح سر کشورمان کلاه بگذارند.

این فعال دانشجویی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، گفت: همان‌طور که رهبری گفته‌اند، ما مخالف مذاکره در چارچوبی که خط قرمزهای کشور را رعایت کند، نیستیم اما اگر مذاکرات شکست بخورد هم ناامید نمی‌شویم و نگاهمان را از خارج به درون معطوف می‌کنیم زیرا ایران از حقوق خود کوتاه نمی‌آید.

انتهای پیام

کد N101375

وبگردی