آفتاب
یک مقام قضایی:

برای مجازات زندان ‌سارقان، خلاء قانونی نداریم

برای مجازات زندان ‌سارقان، خلاء قانونی نداریم

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: باید فضای کار را برای مجرمان و متخلفان ناامن کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: باید فضای کار را برای مجرمان و متخلفان ناامن کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی توکلی در ‌بازدید از نمایشگاه دستاوردهای رزمایش فجر 92 در جمع خبرنگاران گفت: از کارهای خوبی که پلیس انجام داده برگزاری رزمایش‌ها برای ارتقای امنیت است و فضای کار باید برای متخلفان و مجرمان ناامن باشد.

وی با اشاره به این‌که‌ «بسیاری از سرقت‌ها ناشی از سهل‌انگاری مال‌باختگان است» اظهار کرد: خلأ قانونی برای مجازات زندان ‌سارقان نداریم و حداکثر مجازات در این زمینه تعیین شده است.

توکلی با اشاره به این‌که ‌«مصمم به برخورد قاطع با متخلفان و مجرمان هستیم» افزود: برای برخورد با متخلفان از جمله سارقان همه باید دست به دست هم دهیم و اینکه انتظار داشته باشیم دستگاه قضایی یا نیروی انتظامی به تنهایی با آنها برخورد کند، خارج از عرف است.

این مقام قضایی بیان کرد: افرادی که خانه‌ یا مغازه آنها به شکل پیچیده و فنی مورد سرقت قرار می‌گیرد، اگر تقاضای قطع دست مجرم را داشته باشد دادگاه این کار را انجام می‌دهد، اما افراد مال‌باخته پس از دریافت اموال خود برخورد با سارق را به عهده دادگاه‌ها می‌گذارند و حاضر به ارائه تقاضای قطع دست نیستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: در زمینه برخورد با سارقان سیم‌های برق، طلافروشی‌ها و تجهیزات مخابراتی برنامه‌ریزی‌های دقیق و حساب شده‌ای انجام شده و هماهنگی لازم با مدیران مربوطه نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام

کد N101333

وبگردی