آفتاب
میرکاظمی در گفت وگو با ایرنا:

بخشی ازمشکلات از طریق مذاکرات و قسمتی از آن در داخل کشور قابل حل است

بخشی ازمشکلات از طریق مذاکرات و قسمتی از آن در داخل کشور قابل حل است

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: اینکه بگویند تمامی مشکلات در ژنو قابل حل است، درست نیست بلکه بخشی از مشکلات در ژنو و بخشی در داخل کشور قابل حل است.

مسعود میرکاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، اظهار داشت: حسن روحانی رییس جمهوری و رهبر معظم انقلاب اعلام کرده اند که نقد و آزاداندیشی باعث رشد و پیشرفت کشور می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما نباید همه چیز را به سمت مذاکرات ژنو سوق دهیم؛ گفت: اینکه بگوییم همه مشکلات ما با توافق ژنو حل می شود، درست نیست، بلکه برخی از مشکلات ما داخلی است.

میرکاظمی اظهار داشت: امروز به دولت قبلی مبنی بر سو مدیریت ها و تحریم های زیاد انتقاد می شود، ولی هم اکنون تحریم ها با گذشته فرقی نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید مسائل کشور را درست کارشناسی کنیم، افزود: بخشی از مشکلات ما در ژنو قابل حل است و بخش قابل توجهی از آن که 70 درصد مشکلات است، در داخل کشور قابل حل است. از این 70 درصد بخشی از آن مربوط به اصلاح ساختار اقتصادی و بخشی مربوط به سو مدیریت است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سه دهه گذشته شاهد هستیم که رشد نقدینگی ما همواره چند برابر برنامه توسعه بوده است؛ یعنی در دولت های اصلاحات؛ کارگزاران و احمدی نژاد رشد نقدینگی بیش از برنامه بود که نشان می دهد که بیماری اقتصادی داریم که این به ژنو باز نمی گردد.

میرکاظمی گفت: رشد اقتصادی ما همواره از ثبات برخوردار نبوده که باید این ثبات برقرار شود.

وی گفت: ما نباید فقط به دنبال مسائل مربوط به مذاکرات ژنو باشیم؛ ما باید دیپلماسی قوی داشته باشیم و فعال برخورد کنیم، ولی در عین حال دولت باید به مسائل داخلی همت بیشتری داشته باشد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با کار سیاسی تا حدی می توان مردم را امیدوار کرد ولی اگر مردم خروجی نبینند، امیدشان کم می شود.

میرکاظمی اظهار داشت: دیپلماسی قوی لازم و ضروری است ولی این که بگوییم که همه چیز در ژنو حل می شود و مرکز مشکلات آن جاست آدرس غلطی است و ما نمایندگان آن را نمی پذیریم.

سیام**9121**1535
کد N101284

وبگردی