آفتاب

هشدار هیلاری کلینتون به کنگره آمریکا؛ علیه ایران تحریم جدیدی تصویب نکنید

هشدار هیلاری کلینتون به کنگره آمریکا؛ علیه ایران تحریم جدیدی تصویب نکنید

تهران - ایرنا - هیلاری کلینتون وزیر پیشین امور خارجه آمریکا با ارسال نامه ای به یک سناتور ارشد این کشور ؛ هشدار داد که تحریم های یکجانبه علیه ایران می تواند باعث شکست مذاکرات هسته ای شود.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای صدای آمریکا ؛ هیلاری کلینتون در نامه اش به سناتور ˈ کارل لوین ˈ ؛ به کنگره آمریکا در مورد اعمال تحریم های جدید علیه ایران هشدار داده است.

هیلاری کلینتون گفته است هرگونه اقدام یک جانبه کنگره برای تحریم ایران باعث تضعیف همکاری آمریکا با متحدانش در موضوع هسته ای ایران خواهد شد.

کلینتون نیز با تکرار تهدید نخ نما شده اوباما مبنی بر اینکه همه گزینه ها روی میز است گفت : همانطور که باراک اوباما رئیس جمهوری گفته است ما باید به دیپلماسی یک فرصت برای موفقیت دهیم و همزمان همه گزینه ها را روی میز نگه داریم.

هیلاری که در سال های گذشته بارها از تحریم ها علیه ایران حمایت کرده بود، به سناتور لوین گفته، برآورد جامعه اطلاعاتی این است که تحریم های جدید علیه ایران احتمال موفق شدن مذاکرات جامع اتمی با این کشور را کاهش می دهد.

این درحالی است که شماری از گروه های حامی رژیم صهیونیستی در آمریکا و گروهی از قانونگذاران آمریکایی خواهان تصویب تحریم های جدید علیه ایران شده اند اما باراک اوباما در چندین نوبت هشدار داده است اگر کنگره تحریم های جدید علیه ایران تصویب کند، آنها را وتو خواهد کرد.

بر اساس توافق اولیه اتمی ایران با گروه 1+5 که نوامبر سال گذشته میلادی در ژنو صورت گرفت، تصویب تحریم های جدید علیه ایران در زمان انجام مذاکرات متوقف می شود.

رژیم صهیونیستی از توافق اولیه ایران با قدرت های جهانی ابراز ناخرسندی کرده است.

سناتور کارل لوین گفته است نامه هیلاری کلینتون نشانه دیگری است که کنگره آمریکا نباید علیه ایران تحریم های جدیدی تصویب کند.

از هیلاری کلینتون به عنوان کاندیدای احتمالی انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا یاد می شود.

ایرانم**1751 ** 1552 ** 1546
کد N101190

وبگردی