آفتاب
در گفت وگو با ایرنا مطرح شد

پیش بینی یک تحلیگر تایلندی از آینده سیاسی این کشور

پیش بینی یک تحلیگر تایلندی از آینده سیاسی این کشور

کوالالامپور – ایرنا – یک تحلیلگر سیاسی و استاد روابط بین الملل دانشگاه ˈتاماساتˈ تایلند پس از تنش های سیاسی چند ماه گذشته در این کشور و انتخابات هفته جاری پیش بینی کرد این تنش ها چند ماه ادامه یابد، اما دولت به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

ˈچاران معلولیمˈ روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا، گفت انتخابات روز یکشنبه تایلند نشان داد تنها بانکوک به اعتراضات برعلیه دولت ادامه داده است واین اعترضات با عادی شدن شرایط در چند ماه آینده پایان می یابد.

وی در مورد پیش بینی خود از نتایج انتخابات تایلند، گفت انتخابات در برخی از حوزه های رای گیری با مشکلاتی مواجه بود و تاکنون نتایج رسمی اعلام نشده اما شرایط نشان می دهد که حزب حاکم همچنان در قدرت می ماند.

وی با بیان اینکه دست کم 85 درصد از مردم تایلند در مناطقی که انتخابات برگزار شد در رای گیری شرکت کرده اند، گفت: حضور مردم در این مراکز نشان داد که مردم خواستار تعیین سرنوشت و آینده خود هستند.

این تحلیلگر تایلندی با اشاره به اعتراضات چند ماه گذشته در این کشور و وجود تنش های سیاسی و گسترده شدن اعتراضات، گفت: معترضان در ابتدا خواستار مبارزه با فساد و لغو لایحه عفوعمومی بودند اما دامنه خواسته های خود را تغییر دادند به طوری که پیامدهای زیادی برای کشور به وجود آورند.

معلولیم تصریح کرد: معترضان باید به جای اعتراضات خیابانی از طریق قانون خواسته های خود را پیگیری می کردند و به انتخاب سایر مردم نیز احترام می گذاشتند.

وی با بیان اینکه در شماری از حوزه های رای گیری مردم بدون مشکل به پای صندوق های رای رفتند، افزود: بحران سیاسی فعلی تایلند به زودی پایان می یابد و دولت فعالیت های خود را ادامه خواهد داد.

آساق**د.م**1611
کد N101026

وبگردی