آفتاب

پرونده بابک زنجانی به شدت دنبال می‌شود

پرونده بابک زنجانی به شدت دنبال می‌شود

... سخنگوی قوه قضاییه اظهار امیدواری کرد همان‌طور که دولت اعلام کرد اراده جدی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و مقابله با گلوگاه‌های فساد وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر و یاد امام (ره) و شهدای انقلاب در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پرونده‌های مفاسد اقتصادی به ویژه پرونده بابک زنجانی، گفت: اگر در هر بعدی از فساد جلوگیری نشود مشکلات سنگینی در جامعه ایجاد می‌شود و همه ما باید به سهم خودمان با فساد مقابله کنیم. آحاد مردم از طریق امر به معروف و نهی از منکر و دستگاه‌ها به عنوان یک وظیفه باید در جهت مقابله با هرگونه فساد حرکت کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با وضعیت پرونده بابک زنجانی، گفت:‌ این پرونده به شدت دارد دنبال می‌شود. این فرد لیست اموال خود را نوشته و به وزارت نفت اعلام کرده است. هر نوع اقدامی در رابطه با ادعای وزارت نفت لازم باشد برای همکاری با وزارت نفت انجام می‌دهد.

محسنی‌اژه‌ای گفت: اگر احیانا جرمی صورت گرفته و قصور یا تقصیری شده باشد باید رسیدگی شود.

وی اظهار کرد: در چند سال اخیر پرونده‌های اختلاس، اخلال در نظام اقتصادی و تحصیل مال از طریق نامشروع داشتیم. بخصوص در پرونده سه هزار میلیاردی به این نتیجه رسیدیم که بعضی مراکز باید در بخشنامه‌ها، مصوبات و نظارت‌هایشان بازنگری داشته باشند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به مشکلات ناشی از عدم نظارت بانک‌ها در پرونده فساد سه هزار میلیاردی، گفت:‌ یکی از خواسته‌هایی که الان از دولت و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی داریم این است که نظارت‌هایی وجود داشته باشد تا از این قبیل پرونده‌ها دیگر به وجود نیاید که بعدا دولت و قوه قضاییه بخواهند با آن مقابله کنند.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: البته همان موقع ما این قضیه را در شورای پول و اعتبار مطرح کردیم و اصلاحاتی درباره ال‌سی‌های داخلی صورت گرفت، اما این کافی نیست و باید دستگاه‌های نظارتی دقت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: یکی از موارد ضروری در این زمینه اصلاح گمرک و نظارت بر امور گمرکی است. ما از دولت می‌خواهیم بررسی کنند تا اگر قوانین در این زمینه نیاز به اصلاح دارد این کار را انجام دهند تا پرونده‌های این‌چنینی به وجود نیاید.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در این قبیل پرونده‌ها نظارت بانک مرکزی و نظارت مستقیم خود بانک‌ها فوق‌العاده مهم است؛ زیرا دستگاه‌های نظارتی با تاخیر متوجه می‌شوند اما خود بانک می‌تواند به طور آنلاین از همه موارد مطلع شود.

ادامه دارد ...

کد N99973

وبگردی