آفتاب
توضیحات محسنی اژه‌ای در مورد پرونده بابک زنجانی:/1/

اولویت ما بازگرداندن اموال دولت است

اولویت ما بازگرداندن اموال دولت است

ما از دولت می‌خواهیم که اگر گمرکات نیاز به اصلاح دارند و یا نیاز به بازنگری و نظارت بیشتر دارند این اقدامات هرچه سریع‌تر صورت بگیرد تا پرونده‌ای از جنس مفاسد گمرکی ایجاد نشود تا هم جامعه و هم دولت ضرر نکنند.

سخنگوی قوءقضاییه با بیان اینکه امیدواریم با توجه به اراده دولت با هر نوع فسادی مبارزه شود و مفاسد را از گلوگاه‌ها بخشکانیم در خصوص اتهام بابک زنجانی، اظهار داشت: این پرونده با جدیت در حال دنبال شدن است. اولویت ما برگرداندن اموال به دولت است

به گزارش خبرنگارایلنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود با رسانه‌ها که بعد از ظهر امروز برگزار شد، در پاسخ به این سوال که با توجه به نامه رئیس جمهور به معاون اول خود در برخورد با مفاسد اقتصادی و اینکه معاون اول گفته‌اند که ۸۰ درصد اعتبارات اجرایی در دست یک نفر بوده است، دستگاه قضایی در این خصوص چه اقداماتی را در دست دارد، گفت: در هر بعدی چه فساد اقتصادی و چه فساد اداری و چه فساد فرهنگی اگر جلوگیری نشود مشکلاتی را ایجاد می‌کند. همه آحاد مردم در این مسئله باید با توجه به سهم خودشان مبارزه بکنند.

وی ادامه داد: آحاد مردم به عنوان نهی از منکر و دستگاه‌های دولتی به عنوان یک وظیفه عمومی و اداری باید در این راستا اقدام کنند و هم دولت و هم دستگاه قضا و هم مجلس باید در این خصوص همکاری‌های لازم را داشته باشند.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه امیدواریم با توجه به اراده دولت با هر نوع فسادی مبارزه شود و مفاسد را از گلوگاه‌ها بخشکانیم در خصوص اتهام بابک زنجانی، اظهار داشت: این پرونده با جدیت در حال دنبال شدن است. اولویت ما برگرداندن اموال به دولت است و فرد مورد نظر خود لیست اموالش را نوشته است و ما این مسئله را به وزارت نفت نیز گفته‌ایم و متهم نیز در خصوص ادعای این متهم مربوط به وزارت نفت در حال همکاری است.

محسنی اژه‌ای با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید بعد نظارتیشان را بر پرونده‌ها بیشتر کنند، خاطرنشان کرد: در بررسی‌های پرونده‌های اقتصادی بخصوص در پرونده فساد سه هزار میلیاردی به این نتیجه رسیدیم که بعضی از مراکز باید در کار‌هایشان بازنگری کنند. اگر بانک مرکزی کار خود را به خوبی انجام می‌داد و بانکهای مرتبط با این پرونده به درستی اعتبار سنجی می‌کردند، این مسائل رخ نمی‌داد.

دادستان کل کشور با اشاره به پرونده‌هایی که مشکل گمرکی دارند، تصریح کرد: ما از دولت می‌خواهیم که اگر گمرکات نیاز به اصلاح دارند و یا نیاز به بازنگری و نظارت بیشتر دارند این اقدامات هرچه سریع‌تر صورت بگیرد تا پرونده‌ای از جنس مفاسد گمرکی ایجاد نشود تا هم جامعه و هم دولت ضرر نکنند.

سخنگوی قوه‌قضاییه با اشاره به صحبت‌های وزیر دادگستری در خصوص فسادی که در تعزیرات حکومتی صورت گرفته است، گفت: البته تعزیرات حکومتی زیرمجموعه ما نیست اما جمعی که در تعزیرات حکومتی کار می‌کردند، دارای مصادقی بودند که دادستان تهران نسبت به این مسئله وارد شد و بعضی از افراد نیز دستگیر شدند.

کد N99918

وبگردی