آفتاب

رهبر مذهبی هند: انقلاب اسلامی توازن قدرت دردنیا را دگرگون کرد

رهبر مذهبی هند: انقلاب اسلامی توازن قدرت دردنیا را دگرگون کرد

دهلی نو - ایرنا - یک رهبرمسلمان هند با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی توازن قدرت به نفع ابرقدرت ها و سلطه گران را در دنیا بیش از هر واقعه سیاسی دیگری تغییر داد، گفت: قیام های اخیر مردمی ثمره انقلاب اسلامی ایران است.

مولانا «جینان اصغر مولای» معاون موسسه شهید مطهری در دهلی نو روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، افزود: انقلاب اسلامی ایران بر پایه اصول اسلامی نه تنها مسلمانان بلکه همه ملت های سرکوب شده سراسر جهان را به اتحاد و رهایی از چنگ استعمار نو و سرمایه داران ترغیب کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نشان داد که موضوعاتی چون نژاد، زبان، ملیت و جغرافیا در دین اسلام موجب تمایز انسان ها نیست، افزود: اسلام بر حفظ انسانیت تاکید دارد.

مولانا اصغر مولای درباره رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: پندها و میراث ارزشمند امام خمینی(ره) بطور آشکارا در جهت روشن کردن قلب ها و احترام به انسانیت و وحدت در بین مسلمانان است.

وی اظهار داشت: تفاوت اساسی انقلاب اسلامی و دیگر انقلاب هایی که تاریخ شاهد آن بوده، این است که انقلاب اسلامی همچنان زنده، پویا و الهام بخش است.

مولانا اصغر مولای پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) را دمیدن روح تازه ای به مردم سرکوب شده سراسر دنیا دانست.

این رهبر مذهبی هند با تاکید بر اینکه آمریکا و دیگر سلطه گران هنوز از نام انقلاب اسلامی به لرزه درمی آیند، تصریح کرد: ملت های ستمدیده جهان باید همچنان آرمان های انقلاب اسلامی ایران را مورد توجه و پیروی قرار دهند.

آساق ** 2165 ** 275 **1545
کد N99812

وبگردی