آفتاب

یک کلیسای پروتستان آمریکا: صهیونیسم یک ایدئولوژی اشتباه است

یک کلیسای پروتستان آمریکا: صهیونیسم یک ایدئولوژی اشتباه است

یکی از شاخه‌های کلیسای پروتستان آمریکا ایدئولوژی صهیونیستی را که مبنای سیاست‌های رژیم صهیونیستی است رد و اعلام کرد که در مجمع عمومی خود در دیترویت، بیرون کشیدن دارایی‌اش از سه شرکت آمریکایی را که با ارتش اسرائیل رابطه دارند، مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی "الکترونیک انتفاضه"، نتایج بررسی کلیسای پرسبایتریان (کلیسای مشایخی پروتستان) در قالب مقاله‌ای 74 صفحه‌ای از تاریخ صهیونیسم و روابط پیچیده‌اش با مسیحیت و یهودیت، انتشار یافت.

والت دیویس، هماهنگ کننده این پروژه در مصاحبه با پایگاه اینترنتی "الکترونیک انتفاضه" گفت: ما قصد داریم با این اقدام تبعات اقدامات صهیونیسم را به عنوان یک ایدئولوژی سیاسی روشن کنیم.

دیویس گفت: مشکل اینجاست که صهیونیسم دیگر تنها یک ایدئولوژی سکولار سیاسی نیست، بلکه عقیده‌ای است که از توجیهات مذهبی گرفته شده است.

وی گفت: این مقاله توضیح می‌دهد که کلیسای پرسبایتریان دهه‌ها است که با ترکیب مسیحیت و صهیونیسم مخالفت کرده است زیرا این اقدام باعث ورود عقیده به سیاست، تعریف دین و به خطر افتادن صلح در خاورمیانه می‌شود.

این مقاله خواستار تغییر سیاست و رها کردن نظریه "قرارداد جهانی دین" می‌شود که توسط مارک الیس، نظریه پرداز دینی یهودیان مطرح شده و بسیاری از مسیحیان طبق آن از اسرائیل حمایت می‌کنند.

نعیم آتیک، مدیر مرکز "آزادی دینی سبیل" در این خصوص گفت: مانیفست صهیونیسم به گونه‌ای است که مسیحیان را به توبه به دلیل اقداماتی که طی قرون متمادی علیه یهودی‌ها اتخاذ کردند وا می‌دارد.

طبق این مقاله، مذاکرات صلح خاورمیانه به پوششی تبدیل شده است که اسرائیل در سایه آن و با مصونیت از قوانین بین‌المللی به اقدامات تحریک آمیز و شهرک سازی خود ادامه می‌دهد.

آتیک با ذکر اینکه صهیونیسم را یهودی‌ها و مسیحی‌ها پدید آورده‌اند، به پاکسازی قومیتی فلسطینی‌ها در سال 1948 توسط رژیم آپارتاید اسرائیل نیز اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N99728

وبگردی