آفتاب

ظریف: به توافق نرسیم، ۲۰ درصد تولید می‌کنیم

ظریف: به توافق نرسیم، ۲۰ درصد تولید می‌کنیم

وزیر خارجه کشورمان در صورتی که طرفین به توافق نرسند، ایران سطح غنی‌سازی را به سطح بالای ۲۰درصد خواهد رساند، ولی باید تلاش کرد که چنین نشود.

به گزارش آفتاب به نقل از خبرگزاری تسنیم،"محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با شبکه تلویزیونی "فونیکس" اظهار داشت هولوکاست یک تراژدی وحشتناک بود که هرگز نباید دوباره اتفاق بیافتد.

محمد جواد ظریف در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که ما هیچ اقدامی علیه یهودیان انجام نمی دهیم و احترام زیادی در داخل و خارج از ایران برای آن ها قائلیم. ما ازطرف هیچ کس احساس تهدید نمی کنیم.

وی در این گفتگو همچنین از نقض حقوق بشر رژیم صهیونیستی شدیدا انتقاد کرده و اظهار داشت که نقض حقوق بشر اسرائیل غیر قابل تحمل و پذیرفتنی نیست. حقوق ملت فلسطین از شصت سال پیش نقض می شود. کشور ما نمی تواند این مسئله را قبول کند که برخی کشورها از اقدامات غیر قانونی برای تهدید دیگران استفاده می کنند.

وی همچنین به مسئله هسته ای ایران اشاره کرده و اظهار داشت که کشورش می خواهد به این شکاف بی اعتمادی با غرب پایان دهد. وی همچنین گفت: ما می خواهیم به دور باطل خاتمه دهیم و از همه راه ها استفاده کنیم تا بار دیگر اعتمادسازی کنیم. بالاخره امنیت دیگران همچنین امنیت ما است.

ظریف همچنین بر حق کشورش در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای تاکید کرده و تاکید کرد که این تنها در سایه یک راه حل اجماع و توافقی به دست می آید. ما این مسئله را که به ما دستور داده و امر و نهی شود را نمی پذیریم.

وی در پاسخ به ایران پرسش که آیا ایران شمار سانتریفوژها را به سطح 4هزار دستگاه تقلیل خواهد داد، گفت که او در واقع طرف مذاکره نیست. ظریف گفت که باید امکانات و نظرات مختلف را همه‌جانبه مورد بررسی قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد، در صورتی که طرفین به توافق نرسند، ایران سطح غنی‌سازی را به سطح بالای 20درصد خواهد رساند، ولی باید تلاش کرد که چنین نشود.
کد N99693

وبگردی