آفتاب

فرار شبانه 200 شورشی در آفریقای مرکزی پس از تسلیم شدن

فرار شبانه 200 شورشی در آفریقای مرکزی پس از تسلیم شدن

یکی از منابع نظامی جمهوری آفریقای مرکزی گفت، حدود 200 شورشی که در یکی از شهرهای مهم شمالی کشور خود را تسلیم نیروهای اتحادیه آفریقا کرده بودند، شبانه فرار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از مقام‌های نیروهای اتحادیه آفریقا گفت: متاسفانه این شورشیان شبانه فرار کردند، آن‌ها به کاگا باندورو رفته‌اند.

کاگاباندورو در 160 کیلومتری شمال "سیبوت" شهری که اعضای سابق شورشیان سلکا هفته گذشته آن را تصرف و باعث آواره شدن بسیاری از ساکنان وحشت زده شده بودند، قرار دارد. البته نیروهای اتحادیه آفریقا توانستند اخیرا کنترل این شهر را دوباره پس بگیرند.

گمان می‌رود که این شورشیان سابق به دلیل ترس از حملات تلافی جویانه شبه نظامیان مسیحی موسوم به "ضد بالاکا" فرار کرده‌اند.

جمهوری آفریقای مرکزی از مارس سال گذشته میلادی دچار ناآرامی و آشوب شد.

سرهنگ عبدالقادر دجلانی، یکی از مقام‌های سلکا که در میان شورشیان افرادی از شهر سیبوت است، گفت: امنیت یکی از مسائل مهم برای ماست. مبارزان ضد بالاکا به اعضای سلکا که به دنبال اردوگاه‌هایی در بانگویی هستند، حمله کرده‌اند. ما واقعا راه حل و اردوگاه‌های امن می‌خواهیم.

یکی از ساکنین شهر سیبوت به صورت تلفنی گفت، اکثر ساکنین این شهر که فرار کرده بودند بعد از ظهر یکشنبه به خانه‌های خود بازگشتند.

وی افزود، سربازان آفریقایی اکثر مکان‌های استراتژیک سیبوت را تصرف کرده‌اند.

این در حالی است که یکی از نیروهای اتحادیه آفریقا گفت: نیروهای ضد بالاکا تسلیم سلاح‌های خود به نیروهای اتحادیه آفریقا را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N99580

وبگردی