آفتاب

پیشتازی نامزد حزب حاکم کاستاریکا در انتخابات ریاست جمهوری

پیشتازی نامزد حزب حاکم کاستاریکا در انتخابات ریاست جمهوری

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری کاستاریکا از پیشرو بودن کاندیدای حزب محافظه‌کار این کشور حکایت دارد. با این حال این احتمال وجود دارد که انتخابات به دور دوم کشیده شود چرا که تاکنون هیچ یک از کاندیداها موفق نشدند 40 درصد آرا را کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، دادگاه عالی انتخابات کاستاریکا اعلام کرد که با شمارش یک چهارم آراء، «جانی آرایا»، کاندیدای حزب حاکم محافظه‌کار این کشور به نام "آزادی ملی" با 2 / 33 درصد آراء پیشروی انتخابات است در حالی که «لوئیس گیلرمو سولیس» میانه‌رو تنها 4 / 25 درصد آراء را به دست آورده است.

«خوزه ماریا ویلاتا»، از حزب چپ‌گرای "جبهه گسترده" با 7 / 17 درصد آراء در مقام سوم است.

جانی آرایا 56 ساله، شهردار سابق سن خوزه، پایتخت کاستاریکا با شعار انتخاباتی کاهش فقر موفق شد خود را از دولت فاسد «لائورا چینچیلا»، رئیس‌جمهوری این کشور آمریکای مرکزی جدا کند. وی کاندیداتوری خود را گزینه‌ای امن‌تر و بسیار پاسخگو برای این کشور 5 / 4 میلیونی دانست. پیروزی وی می‌تواند حزب محافظه‌کار را بر سر قدرت باقی بگذارد.

لوئیس گیلرمو سولیس متعهد شده که در زیر ساخت‌های کشور اصلاحات ایجاد کند، خدمات درمانی را بهبود بخشد و با فساد مقابله کند.

خوزه ماریا ویلاتا نیز بر مقابله با فساد در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش به عنوان یک کاندیدای ضد رئیس‌جمهوری کاستاریکا و بر فعالیت برای برابری اجتماعی تاکید کرد.

1 / 3 میلیون سکنه این کشور آمریکای مرکزی واجد شرایط رای دادن بودند و نه تنها برای انتخاب یک رئیس جمهوری جدید برای یک دوره چهار ساله بلکه برای تعیین اعضای کنگره جدید نیز پای صندوق‌های رای رفتند.

انتهای پیام

کد N99485

وبگردی