آفتاب
رئیس دفتر مجلس اعلای عراق:

مقابله با تکفیری ها نیازمند جهش ویژه است/ ضربات سختی به داعش وارد شده است

مقابله با تکفیری ها نیازمند جهش ویژه است/ ضربات سختی به داعش وارد شده است

رئیس دفتر مجلس اعلای عراق با اشاره به اقدامات ارتش عراق در مقابله با تروریست های تکفیری گفت: تاکنون ضربات سختی به داعش وارد شده است.

ماجد غماس در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تحولات عراق و اقدامات گروهک تروریستی داعش در این کشور، گفت: عراق در شرایط خطرناکی قرار گرفته چون نیروهای تکفیری و تروریستی موسوم به داعش با امکانات وسیع و تسلیحات فراوان وارد عراق شدند.

وی با اشاره به اینکه استان الانبار استان وسیعی در عراق است، خاطرنشان کرد: تکفیری ها خودشان را آماده می کردند تا از استان الانبار به دیگر استان های عراق نفوذ کنند و علاوه بر این شیطنت هایی را نیز در مناطق سنی نشین صورت دادند تا یک فتنه طایفه ای ایجاد کرده و از آن سوء استفاده کنند.

غماس با اشاره به اینکه دولت عراق هم اکنون اقدامات خوبی را برای مقابله با تروریست ها آغاز کرده، گفت: ضربات سخت و جدی به داعش وارد شده اما نبرد همچنان ادامه دارد و هنوز کار تمام نشده است.

نماینده مجلس اعلای عراق در تهران خاطرنشان کرد: عملکرد نیروهای هوانیروز و نیروهای ویژه در مقابله با داعش بسیار خوب بوده اما مقابله با تهاجم تکفیری ها نیازمند یک جهش ویژه است و این اقدام کار بسیار سختی است چرا که آمریکایی ها نیز نتوانستند تروریست ها را در عراق به طو کامل از بین ببرند.

وی در پایان گفت: مردم و عشایر عراق باید برای مقابله با تروریست ها همکاری کنند که در این رابطه تجهیز و ارائه امکانات به آنها ضروری است.

کد N99413

وبگردی