آفتاب

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها

مدیرمرکز مدیریت راههای کشور گفت: محور شمشک ـ دیزین بدلیل بارش برف تا اطلاع ثانوی مسدود است و تردد از شمشک تا پارکینگ پایین و از دیزین تا پارکینگ بالا جهت استفاده از پیستهای اسکی، امکان پذیر بوده و تردد از دیزین تا گاجره از شرق تهران به محور کندوان و بالعکس امکان پذیر نیست.

به گزارش آفتاب به نقل از ایرنا علی اکبر آشوری گفت: محور شهداد ـ نهبندان واقع در استان کرمان به دلیل سیلاب تا اطلاع بعدی مسدود است و محور زنجان - تهم - چوزق در استان زنجان به دلیل کولاک شدید و عدم دید کافی همچنان بسته است.وی اظهار داشت: محور پونل به خلخال واقع در استان گیلان نیز بدلیل بارش برف و احتمال ریزش بهمن همچنان تا اطلاع بعدی مسدود است.

آشوری یادآورشد: محور کندوان واقع در استان های مازندران و البرز به دلیل عملیات تعریض تا ۱۶ بهمن ماه سال جاری روزهای یکشنبه – دوشنبه و سه شنبه ( بجز روزهای تعطیل) از ساعت ۲۱ تا ۸ صبح روز بعد مسدود خواهد بود و مسیرهای شمالی به عنوان مسیر جایگزین این محور تعیین شده است.

اشوری گفت: محور سیرجان - بندرعباس در استان هرمزگان بدلیل انجام عملیات اجرای سامانه روشنایی و نصب جت فن در تونل ۱۷ شهریور تا ۲۰ بهمن ماه جاری همه روزه از ساعت ۷ تا ۱۷ مسدود خواهد بود و تردد دو طرفه در محور بندرعباس - سیرجان به عنوان مسیر جایگزین انتخاب شده است.

همچنین محور قم ـ گرمسار و بالعکس واقع در استانهای تهران‏، سمنان و قم به علت انجام عملیات راهسازی تا ۳۰ بهمن ماه جاری مسدود و مسیر جایگزین برای خودروهای سواری آزادراه قم ـ تهران، برای وسایل نقلیه سنگین محور قدیم قم ـ تهران و در ادامه برای تمام خودروها، جاده امام رضا(ع) به سمت گرمسار توصیه شده است.

تردد در آزادراه ارومیه – تبریز واقع در استان آذربایجان غربی حد فاصل کیلومتر ۲۴ تا ۳۵ تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری بدلیل اجرای عملیات روکش آسفالت با رعایت تمام جوانب احتیاط صورت می گیرد.

محور اصفهان - شهرکرد نیز واقع در استان اصفهان حد فاصل کیلومتر ۱۸ تا ۱۹ همچنان تا ۲۴ اسفند ماه سال جاری به طور ۲۴ ساعته، بدلیل عملیات احداث مترو مسدود و تردد در این مسیر از کنارگذر احداثی با رعایت تمام جوانب احتیاط و توجه به علایم ایمنی انجام می شود.

رانندگان در محور نیشابور ـ مشهد واقع در استان خراسان رضوی تا کیلومتر ۲ این محور ملزم هستند تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری به دلیل احداث پل زیرگذر میدان باغرود‏، تردد خود را از کنارگذر احداثی انجام دهند.

در محور گرمسار – سمنان واقع در استان سمنان نیز رانندگان وسایط نقلیه بدلیل انجام عملیات اجرای پل تقاطع غیر همسطح سرخه (کیلومتر ۱۸ باند شمالی) تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری باید با رعایت تمام جوانب احتیاطی تردد کنند.

محور گرگان - گلوگاه در استان گلستان کیلومتر ۴۶ تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری از ساعت ۸ تا ۱۶ به دلیل اجرای عملیات دیوار خاک مسلح بخش جنوبی تقاطع روگذر ایمر، تردد رانندگان در این محور با رعایت تمام جوانب احتیاط انجام می شود.

مدیر مرکز مدیریت راههای کشور توصیه کرد: هموطنان برای آگاهی از آخرین وضعیت راههای کشور می توانند با شماره تلفن گویای ۸۸۹۲۵۲۵۲ و ۱۴۱ تماس بگیرند و یا اینکه به وب سایت iran۱۴۱.ir مراجعه کنند.

آشوری با اشاره به میزان تردد خودرو در برخی از محورهای مواصلاتی کشور، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در مجموع تردد چهار میلیون و ۴۵۹ هزار و ۴۹۹ خودرو در محور استانهای البرز، تهران و قزوین به ثبت رسیده است. تردد این خودروها طی ۲۴ ساعت گذشته در محورهای مواصلاتی استانهای یاد شده، توسط ۷۹۱ تردد شمار به ثبت رسیده که میزان آن نسبت به روز قبل از آن حدود ۱۳ درصد کاهش نشان می دهد.
کد N99261

وبگردی