آفتاب

پیرموذن:حقوق کارمندان باید به میزان تورم افزایش یابد

پیرموذن:حقوق کارمندان باید به میزان تورم افزایش یابد

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت که حقوق کارمندان باید به میزان تورم سالانه افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی‌اکبر پیرموذن در جلسه علنی صبح امروز(دوشنبه) مجلس و در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه 93 در اخطاری مستند به اصل 52 قانون اساسی گفت: برابر اصل 52 اختیار ارائه بودجه با دولت است. به خاطر داریم که در سال گذشته همه الحاقی‌ها و پیشنهادات به استناد اختیار شورای نگهبان برگردانده شد.

وی افزود: وقت مجلس و نمایندگان ملت را با این پیشنهادات نگیرید. دیروز بازنشستگان و امروز هم کارمندان را ناراحت کردید، زیرا حقوق کارکنان باید به میزان تورم افزایش یابد اما شما کارمندان را مأیوس کردید.

پیرموذن همچنین خاطر نشان کرد که اصل تعامل عزت‌خواه با دنیا پیش‌نیاز جهاد و تحول اقتصادی است.

محمدرضا باهنر که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: ما کارمندان را مأیوس نکردیم و حقوق آنها را تا یک میلیون تومان در ماه از مالیات معاف کردیم.

به گزارش ایسنا، نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز مجلس سقف مالیاتی حقوق کارمندان را ماهیانه تا یک میلیون تومان تعیین کردند.

پیش از این محمد قسیم عثمانی خواستار سقف معافیت مالیاتی کارمندان شده بود با این استناد که میزان افزایش حقوق کارمندان در سال 93، 18 درصد پیش‌بینی شده و با توجه به کمبود اعتبارات دولت نمی‌توان حقوق کارمندان را به اندازه تورم افزایش داد پس به جای آن معافیت مالیاتی بیشتری برای آنان پیش‌بینی شود.

انتهای پیام

کد N99222

وبگردی