آفتاب

سفر نمایندگان بیش از ۱۰۰ شرکت فرانسوی به ایران

سفر نمایندگان بیش از ۱۰۰ شرکت فرانسوی به ایران

هدف این که سفر که بزرگ‌ترین نشانه آمادگی غربی برای از سرگیری سرمایه‌گذاری در ایران طی یک دهه گذشته به شمار می‌رود٬ دیدار و مذاکره با مقام‌های سیاسی و تجاری ایران است.

نمایندگان بیش از ۱۰۰ شرکت فرانسوی امروز – دوشنبه – برای سفری سه روزه عازم تهران شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز٬ هدف این که سفر که بزرگ‌ترین نشانه آمادگی غربی برای از سرگیری سرمایه‌گذاری در ایران طی یک دهه گذشته به شمار می‌رود٬ دیدار و مذاکره با مقام‌های سیاسی و تجاری ایران است.

«توتال»، «رنو» و «تله‌کوم» از جمله شرکت‌هایی هستند که نمایندگان آنها به ایران سفر می‌کنند.

رزونامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» پیش از این نوشته بود که شرکت برق «ژ د اف سوئز»٬ شرکت تولید برق و حمل و نقل «آلستوم»٬ شرکت انرژی و حمل و نقل «وئولیا» و شرکت «سافران» که در زمینه ساخت موتور هواپیما٬ موشک و همچنین حوزه هوافضا و امنیت فعالیت می‌کند٬ نیز در میان شرکت‌هایی هستند که قصد دارند نمایندگانی به ایران بفرستند.

«فرانسوا نیکولو» سفیر پیشین فرانسه در ایران در این‌باره گفته است که شرکت‌های فرانسوی‌ که تا پیش از اعمال تحریم‌ها در ایران فعالیت داشتند٬ اکنون خواستار بازگشت به این کشور هستند.

وی از جمله به شرکت‌های رنو٬ «پژو سیتروئن»٬ «ایرباس گروپ» و شرکت‌های خدمات بانکی «کردی آگریکول»٬ «سوسیته ژنرال» و «بی‌ان‌پی پاریبا» اشاره کرده است.

«پی‌یر موسکوویسی» وزیر بازرگانی فرانسه نیز گفته است که هدف از این سفر «رساندن این پیام است که اگر تحریم‌ها سبک‌تر شوند٬ فرانسه در ایران فرصت‌های تجاری فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.»

بر اساس این گزارش٬ این شرکت‌ها تصمیم دارند تا از فرصت شش‌ماهه توافق هسته‌ای ژنو استفاده کرده و پیش از هجوم رقبا٬ جایگاه پیشین خود را در بازار ایران باز یافته و فروش خودرو به این کشور را از سر بگیرند.

کد N98919

وبگردی