آفتاب
وزیر اقتصاد فرانسه :

فرانسه فرصت های اقتصادی زیادی برای حضور در ایران دارد

فرانسه فرصت های اقتصادی زیادی برای حضور در ایران دارد

وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرد که در صورت لغو تحریم های جمهوری اسلامی ایران، این کشور فرصت های اقتصادی زیادی برای حضور در این کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "پیر مسکوویسی" در مصاحبه با شبکه تلویزیونی LCI با اعلام این مطلب گفت : فرانسه فرصت های اقتصادی زیادی برای حضور در ایران در صورت لغو تحریم های این کشور دارد، اما در ابتدا باید حسن نیت خود را مذاکرات هسته ای نشان بدهد.

مسکوویسی این سخنان را در آستانه سفر هیئتی متشکل از 110 کارفرمای فرانسوی به تهران بیان کرد. به گفته وزیر اقتصاد فرانسه، سفر این هیئت این پیام را به مقامات ایران می دهد که اگر شرایط بهبود یابد فرصت های اقتصادی زیادی برای فرانسه در ایران وجود خواهد داشت.

وزیر اقتصاد فرانسه در ادامه گفت : اما پیامی که در زمینه این سفر وجود دارد نیز باید مورد توجه قرار بگیرد و آن اینکه طرف ایرانی باید به تعهدات خود عمل کند، این یک پرونده حساس است.

در همین رابطه شرکت رنو در هفته گذشته اعلام کرد که صادرات قطعات خودرو به ایران را به موجب لغو برخی از تحریم های جمهوری اسلامی، از سر گرفته است.

به گزارش مهر، بازار خودرو ایران زمانی در اختیار فرانسه و به ویژه شرکت پژو بود که از سال 2012 رابطه آن با ایران قطع شد. شرکت رنو دیگر خودرو ساز معروف فرانسه نیز به موجب تحریم های آمریکا از سال 2013 رابطه اش را با ایران کاهش داد.

اما اکنون شرکت های فرانسوی امیدوار هستند که بتوانند سهم خود را در بازار ایران که اکنون در اختیار رقیبان آسیایی به ویژه شرکت های چینی که از تحریم های آمریکا تبعیت نمی کنند قرار گرفته، به دست بیاورند.

کد N98799

وبگردی