آفتاب

ادامه تظاهرات حامیان اخوان‌المسلمین در محکومیت "کودتای نظامی"

ادامه تظاهرات حامیان اخوان‌المسلمین در محکومیت "کودتای نظامی"

جمعی از حامیان اخوان‌المسلمین مصر با برگزاری تظاهرات و تشکیل زنجیره‌های انسانی و با شعار "هفته پایداری" بار دیگر "کودتای نظامی" مصر را محکوم کرده و خواهان آزادی بازداشت‌شدگان و بازگشت کامل مشروعیت شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جمعی از حامیان اخوان المسلمین بار دیگر با برگزاری تظاهرات "کودتای نظامی" و اقدامات نیروهای امنیتی علیه تظاهرکنندگان را محکوم کردند.

در استان الشرقیة "ائتلاف حمایت از مشروعیت" با تشکیل زنجیره‌ای انسانی در نزدیکی ورودی "الصالحیة" در استان مذکور بار دیگر "کودتای نظامی" را محکوم کرد.

تظاهرکنندگان ضمن محکوم کردن "کودتا" و "ربودن رئیس‌جمهور قانونی مصر توسط کودتاچیان" خواهان بازگشت کامل مشروعیت و آزادی بازداشت‌شدگان شدند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن نمادهای "رابعة العدویة" و تصاویر مرسی "کودتای نظامی" را محکوم کردند.

در همین حال، نیروهای امنیتی با یورش به روستاهای مرکز "الابراهیمیة" چند تن از مخالفان کودتا را بازداشت کردند.

پیشتر نیز نیروهای امنیتی به تجمع جمعی از تظاهرکنندگان که سعی داشتند با هدف بزرگداشت قربانیان تظاهرات اخیر در میدان "النعام" در منطقه "المطریة" واقع در قاهره تحصن کنند، یورش بردند که در جریان آن یک تن کشته شد.

در الاسکندریه نیز نیروهای امنیتی با استفاده از گاز اشک‌آور به تظاهرکنندگانی که در حال تشییع جنازه یکی از قربانیان تظاهرات اخیر در منطقه "جانکلیس" بودند، یورش بردند.

در استان‌های الجیزه، الفیوم و اسیوط نیز جمعی از حامیان اخوان المسلمین به دعوت از "ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت" و با شعار "هفته پایداری، وفای به عهد نسبت به شهیدان" تظاهرات کردند.

از سوی دیگر، به گفته منابع امنیتی و پزشکی و شاهدان عینی بر اثر منفجر شدن یک خودروی بمب‌گذاری شده در شمال شبه جزیره سیناء سه تن زخمی شدند.

از سوی دیگر، دادگاه کیفری قاهره روز یکشنبه تمامی افرادی را که به اقدامات خشونت‌آمیز در رخدادهای میدان "رامسس" متهم بودند، تبرئه کرد.

یکی از این متهمان محمد بدر، یکی از روزنامه‌نگاران مصری است.

شعبان سعید، وکیل محمد بدر گفت که دادستانی مصر به خاطر عدم داشتن سند و مدرک کافی حکم تبرئه این متهمان را صادر کرده است.

انتهای پیام

کد N98517

وبگردی