آفتاب

کری، محمود عباس را تهدید کرد

کری، محمود عباس را تهدید کرد

رادیو رژیم صهیونیستی فاش کرد: جان کری، محمود عباس را تهدید کرده در صورت عدم موافقت با طرح پیشنهادی واشنگتن، به سرنوشت یاسر عرفات دچار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از منابع فلسطینی گزارش داد: جان کری، وزیر امور خارجه ‌آمریکا اخیرا محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را تهدید کرده اگر فلسطینی‌ها با طرح آمریکا برای صلح با اسرائیل موافقت نکنند عباس نیز به سرنوشت یاسر عرفات (رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین) دچار خواهد شد.

منابع فلسطینی خاطرنشان کردند: محمود عباس به شدت با این تهدیدهای وزیر امور خارجه آمریکا مخالفت کرده است.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ای نزدیک وزیر امور خارجه طرح خود را برای رسیدن به توافق میان مسئولان فلسطینی و اسرائیلی مطرح کند.

روزنامه‌های عبری زبان اخیرا به نقل از منابع آمریکایی گزارش دادند که در این طرح آمریکا مرزهای 1967 را به عنوان یک اصل در مذاکرات در نظر خواهد گرفت و 80 درصد از شهرک‌های یهودی‌نشین تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان فلسطین باقی می‌ماند و در ‌جریان آن باید اسرائیل به عنوان "کشوری یهود" به رسمیت شناخته شود.

در همین حال، نبیل شعث، یکی از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح و مذاکره‌کننده سابق تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه تهدیدهای کری علیه محمود عباس مساله‌ای خطرناک و غیرقابل قبول است، اظهار کرد: من خودم این تهدیدها را نشنیدم اما اگر واقعا این تهدیدها مطرح شده باشد اقدامی اشتباه بوده و به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که برای یاسر عرفات رخ داد جنایتی از سوی اسرائیل بود و ما منتظر پایان تحقیقات در خصوص دلایل مرگ وی هستیم تا عاملان این جنایت را معرفی کنیم.

شعث با طرح این سوال که "آیا جان کری می‌خواهد آنچه را که برای یاسر عرفات رخ داد برای محمود عباس نیز تکرار شود" گفت: طرف فلسطینی آمادگی کامل خود را برای پیشبرد روند صلح اعلام کرده اما به نظر می‌رسد که اسرائیل آمادگی کافی برای تحقق صلح ندارد.

این مسئول فلسطینی در پایان عنوان داشت: طرف فلسطینی پس از پایان مهلت 9 ماهه‌ای که به وزیر امور خارجه آمریکا داده به نهادهای بین‌المللی می‌رود و باید یادآوری کنم که فلسطین از حمایت کشورهایی چون روسیه و ترکیه برخوردار است.

انتهای پیام

کد N98464

وبگردی