آفتاب

آنکارا صدور قطعنامه الزام‌آور درباره اوضاع انسانی سوریه را خواستار شد

آنکارا صدور قطعنامه الزام‌آور درباره اوضاع انسانی سوریه را خواستار شد

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به خطرات سلاح‌های شیمیایی، از شورای امنیت خواست قطعنامه‌ای الزام‌آور در خصوص اوضاع انسانی سوریه صادر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در سخنان خود در جریان همایشی که در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ برگزار شد اعلام کرد: آنکارا از سازمان ملل انتظار دارد تا با صدور قطعنامه‌ الزام‌آور در خصوص وضعیت انسانی سوریه نقشی پیشگامانه ایفا کند.

این مقام ترکیه‌ای از شورای امنیت نیز خواست تا قطعنامه‌ای الزام آور براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل صادر کند که براساس آن امکان ارسال کمک‌های انسانی فوری به تمامی مناطق محاصره شده و آسیب دیده سوریه وجود داشته باشد.

داوود اوغلو گفت: تعیین مقادیر سلاح‌های شیمیایی که نظام سوریه تحویل گرفته امری ضروری است چرا که سلاح‌های شیمیایی همچون سلاح‌های هسته‌ای، تهدیدی بزرگی و استفاده از آن‌ جنایتی علیه بشریت است.

وی در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود خاطرنشان کرد: شورای امنیت باید بیانیه ژنو1 را در راستای قطعنامه‌های صادره از این شورا تلقی کند تا از این طریق نظام سوریه نتواند از مساله دولت انتقالی شانه خالی کند.

وزیر خارجه ترکیه افزود: بازدید از اردوگاه‌های آوارگان سوری و همچنین اردوگاه‌های محاصره شده در داخل سوریه همچون اردوگاه الیرموک در جنوب دمشق و مناطقی که به آن‌ها با موشک‌های اسکاد حمله می‌شود ضروری است تا به این وسیله واقعیت آنچه که در سوریه رخ می‌دهد برای همگان مشخص شود.

احمد داوود اوغلو عنوان داشت: با وجود اینکه آنکارا مصمم است در امور سوریه مداخله نظامی نکند اما این کشور مجبور شد تا کاروان وابسته به گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" را هدف قرار دهد. چرا که خطر این گروه به مرزهای ترکیه بسیار نزدیک است.

انتهای پیام

کد N98417

وبگردی